Elektromos autó 800 kilométeres hatótávval?
Párizsból a Riviérára egy tankolással - villanyautóval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Nissan és a francia vasút (SNCF) különleges ajánlatát igénybe véve a Nissan Leaf villanyautó tulajdonosainak nem kell lemondaniuk a tengerparti nyaralásról, ha például Franciaország közepében laknak.
A megújult Nissan Leaf esetében elvileg már 199 kilométeres, a gyakorlatban inkább 130-170 kilométeres hatótáv még a Balaton eléréséhez is éppen csak elegendő, a Riviéra nagyon messzinek tűnik Párizsból. Ha azonban a vasút segítségével szállítják a leafesek kocsijukat és családjukat, akkor ez a mobilitási zsákutca hirtelen kétirányú sugárúttá változik. Megspórolják az autópályadíjat ráadásul még stressztől is megszabadulnak, nem beszélve arról, hogy miközben utaznak még egy-egy pohár bort is fogyaszthatnak ebéd, vagy vacsora után.
Az utazásban a francia vasút Auto-Train nevű szolgáltatása van az ügyfelek segítségére. A Nissan Leaf tulajdonosának csak az a dolga, hogy kocsijával elguruljon a párizsi Bercy vasútállomásra. Az sem baj, ha nincs teljesen feltöltve az elektromos autó, a Nissan által a TGV vonatra telepített gyorstöltővel az utazás alatt is tölthető, de az állomáson is pumpálhatunk bele energiát. A közeljövőben a szolgáltatást kiterjesztik egész Európára, így ne csodálkozzunk azon, hogy külföldi rendszámos Leafek flangálnak a pesti utcákon (sajnos, ma még több a külföldi rendszámos, mint a magyar).
Az első leafes menettérti utazás (az autóra) ingyenes, a további autós-vonatos kirándulásokból pedig 30 százalék kedvezményt ad a Nissan Leaf tulajoknak a francia vasút. A Nissan negyven gyorstöltőt telepített Franciaországba és négyszázat Európa-szerte. Egy négytagú családnak 235 eurójába kerül (a kedvezmények levonása után) a vonatjegy oda-vissza a TGV-vel Párizs és Nizza között. Az út 6 órát vesz igénybe, a kocsi pedig a család mögött ingyen utazik. Lehetőség van nappali, de éjjeli vonatozásra is. A Nissan számításai szerint ugyanezért az útért egy dízel autóval 350-500 eurót (üzemanyag- és útdíj) fizethetünk, ráadásul az utazás mindkét irányba 9 órát vesz igénybe. Az Auto-Train szolgáltatást Párizsból Nizza mellett Genfbe, Avignonba, Biarritzbe, Marseille-be, Tarbes-ba, Narbonne-ba, St Raphaelbe, Toulonba és Toulouse-ba lehet igénybe venni, de az olaszországi Alessandriába és Livornóba, a németországi Düsseldorfba ás a hollandiai Hertogenboschba is eljuthatunk, pontosabban eljuthatnak a párizsi leafesek vasúton.
MÁV jah.. itt keleten ha 60km/h-val megy az IC akkor már boldogság van, de napi egy-két felsővezeték azért megszokásból elszakad, olyan mint az orosz roulette:D Mondjuk innen Debrecenből vonzó alternatíva lehet egy 8 millás kocsival bevállalni 2-3 átszállást és utazni egész hajnaltól estig az amúgy 4-500km úton. Leaf-MÁV Hungary edition… 😀
Tényleg nagyszerű! Gyorsabb, olcsóbb, biztonságosabb, környezetbarátabb és mennyivel kényelmesebb! Hajrá MÁV! 🙂
Kéne egy olyan cikk is, hogy “Elektromos autó 11000 kilométeres hatótávval? Párizsból a Tokióba egy tankolással – villanyautóval”
Leírhatnánk, hogy a kis villanyautónkat felrakhatjuk egy C-130 Herculesre és megússzuk a soknapos vezetést. 🙂
Miért ne? Ha nyaralni mész repülővel/vonattal úgyis autót bérelsz!
Na ne vicceljünk már 🙂 Azért veszek autót sok millióért, hogy utána meg vonatozzak? Olyan, mintha a postás hordaná az e-mail-eket 🙂 🙂
Jó 5let….
Nyomassák csak…