A Kavanszit-kék metál fényezéssel esztétikus látvány az eCitan
Ha már a személyautók piacán külön márkát szentel a Mercedes az elektromos modelleknek, nyilvánvaló, hogy a villanyosítást a haszonjárművek sem úszhatják meg. A Citan elektromos változata küllemében nem sokban tér el a belsőégésű motorral felszerelt kiviteltől, persze a zöld rendszám itthon azonnal elárulja, melyik jön szembe az utcán. Elöl az embléma pedig nem csak díszítés, ugyanis ez alatt lapul a töltőaljzat.
A lámpáknak elöl és hátul is esztétikus vonalakat rajzoltak
Mindkét oldalon tolóajtó a könnyebb pakolhatóság érdekében. Az általam próbált eCitan kis híján 4,5 méter hosszú, a nagyobb kivitel pedig 4,9 méter
A Mercedes logó mögé rejtették a töltőnyílást
Hátul 180 fokban nyíló kétszárnyú ajtók, amelyek nyitásával jelen esetben az 1,5 x 1,8 méteres csomagtérhez lehet hozzáférni. A nagyobb kivitelben a rakodótér már 1,5 x 2,2 méteres helyet kínál
Az utastérben törekedett a Mercedes a minél elegánsabb megoldásokra. Ilyen a bőrbevonatú kormány, de a belső tér más pontjain sem találkozni olcsó hatású műanyagokkal. A kormányra biggyesztett gombok jól kézre állnak, még a menetpróba rövid ideje alatt is hamar meg lehetett szokni. A váltókar szintén remek helyre került, ahogy a műszerfalon lévő fizikai gombok is, viszont a 7 colos multimédiás kijelzőnél nagyobbat érdemelne egy haszongépjármű, viszont a menü logikusan felépített, remekül kezelhető.
A 7 colos kijelzőn nehezen leolvashatóak a karakterek
Az eleganciára azért itt is adtak, a váltókar teteje remekül mutat a márka emblémájával
Az utastér logikusan felépített, minden a helyén, az ülések pedig kifejezetten kényelmesek
Csupán félig digitális az óracsoport, a kilométeróra és az energiafogyasztást jelző műszer megmaradt analógnak
A legfontosabb funkciókért a kormányt sem kell elengedni
Az eCitan szívét egy 122 lóerős villanymotor adja, amely az első kerekeket hajtja 245 newtonméter forgatónyomaték kíséretében. A gyári adatok szerint 280-285 kilométeres hatótávot lehet kipréselni két töltés között, az energia tárolásáért pedig egy 45 kilowattórás akkumulátor felel. A tárolóegység akár 75 kilowattal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra mindössze 38 perc alatt pumpálható, de a 11 kilowattos megoldással sem kell neki több 4 és fél óránál.
Szinte pofonegyszerű vezetni, a kameráknak köszönhetően pedig a parkolás sem jelent kihívást
Haszonjárműként nehéz vezetési élményről beszélni, de azt nem lehet elvenni a Mercedes haszonjárművétől, hogy jó közlekedni vele. A futóműveket remekül hangolták a mérnökök, a nagyobb úthibákat, fekvőrendőröket sem érezni túl rázósnak a vezetőülésből. A dobozos kialakítás ellenére stabil az úttartása nagyobb tempónál is, a villanymotor pedig az előzéseknél sem fogy el, így a dinamikus közlekedés is könnyedén megoldható.
750 kilogramm fékezett, és 1500 kilogramm fékezetlen tömeg mozgatására alkalmas
Érthetetlen az autógyártók hozzáállása – miért ilyen csekély a hatótávja egy munkaeszköznek?
– az akkumulátor súlya, mérete itt nem lenne akadály és a céges költségvetés magasabb árat is megengedhetne!
Sajnos ez igaz az összes itthon kapható e-haszonjárműre!