Elég volt a hibridekből: az év legjobb motorjai a Ward’s Autónál
Idén ezek voltak a legjobb motorok az Egyesült Államokban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legnagyobb amerikai autóipari adatgyűjtő szervezet, a Ward's Auto kiadta az idei év legjobb motorjainak listáját, egyet kettőt már mi is próbáltunk közülük.
Az autóipari adatokat több mint 80 éve gyűjtő, rendszerező, s közreadó amerikai Ward's Auto kiadta azt a 10-es toplistát, melyen az általuk az idei évben próbált legjobb motorok szerepelnek. Úgy tűnik, hogy a zsűri csak príma benzinmotorokba futott bele 2012-ben, mivel se hibrid, se elektromos, se gázolajos hajtás sem szerepel összesítésükben, ilyen hét éve nem fordult elő. És bár ez ellentmond a nap, mint nap ilyen vagy olyan formában arcunkba tolt trendeknek, azt bizonyítja, hogy a szerkesztők úgy érezték, nagyon jelentős előrelépések történtek a hagyományos benzinmotorok fogyasztását és kifinomultságát illetően. Erre ki is tér közleményük: "A hibrid és elektromos hajtások terén tapasztalható fejlesztéseket is nagy izgalommal figyeljük, de az átlagvásárló számára lehetnek hátulütői ezeknek a megoldásoknak. Legtöbbjük még mindig elég drága, az elektromos autóknál pedig a korlátozott hatótáv riasztja el a vásárlók egy részét."
10 szerkesztő összesen 40 új, vagy jelentősen frissített motorral szerelt autót tesztelt a mindennapi ügyek intézése közben, munkába és hazajárás során, majd azokat teljesítmény, technológiai megoldások, fogyasztás, zajszint, vibráció alapján hasonlították össze, műszeres mérések nélkül. Ahhoz, hogy egy motor a kalapba kerülhessen, az azt hordozó autónak legkésőbb 2013 első negyedévében kell piacra kerülnie, alapára nem lehet több 55 000 dollárnál, és a tavalyi díjazottakat újból összevetik az újdonságokkal. A zsűri a stop-start rendszerek térnyerését is üdvözölte, és megfogalmazta elégedettségét azzal kapcsolatban, hogy amikor már azt hinnénk, nincs tovább, a mérnökök újra előhúznak valamilyen mágikus fogyasztáscsökkentő, vagy teljesítmény-növelő trükköt a tarsolyukból.
És akkor ne húzzuk tovább az időt, lássuk, hogy a Ward's Auto munkatársai melyik 10 motort szavazták meg 2013 legjobbjainak:
Audi S5: 3.0 l TFSI (DOHC V6 kompresszor)
BMW 328i: 2.0 l (N20) (DOHC soros 4 hengeres turbó)
BMW 135i Coupe: 3.0 l (N55) (DOHC soros 6 hengeres turbó)
Dodge Ram 1500: 3.6 l Pentastar (DOHC V6 szívó)
Ford Focus ST/Taurus: 2.0 l EcoBoost (DOHC soros 4 hengeres turbó)
Ford Shelby GT500: 5.8 l Trinity (DOHC V8 kompresszor)
Cadillac ATS: 2.0 l Ecotec HP(DOHC soros 4 hengeres turbó)
Honda Accord: 2.4 l i-VTEC (DOHC soros 4 hengeres szívó)
Honda Accord: 3.5 l i-VTEC (SOHC V6 szívó)
Subaru BRZ: 2.0 l FA (DOHC boxer 4 hengeres szívó)
BMW 328i: 2.0 l (N20) (DOHC soros 4 hengeres turbó)
BMW 135i Coupe: 3.0 l (N55) (DOHC soros 6 hengeres turbó)
Dodge Ram 1500: 3.6 l Pentastar (DOHC V6 szívó)
Ford Focus ST/Taurus: 2.0 l EcoBoost (DOHC soros 4 hengeres turbó)
Ford Shelby GT500: 5.8 l Trinity (DOHC V8 kompresszor)
Cadillac ATS: 2.0 l Ecotec HP(DOHC soros 4 hengeres turbó)
Honda Accord: 2.4 l i-VTEC (DOHC soros 4 hengeres szívó)
Honda Accord: 3.5 l i-VTEC (SOHC V6 szívó)
Subaru BRZ: 2.0 l FA (DOHC boxer 4 hengeres szívó)
Az csak RAM 1500, nem pedig Dodge Ram. Ha mar amerikai autokrol irunk, akkor legyen helyes. A cikk egyebkent jo, erdekes.