Éledezik a Lotus, új modellt mutatnak be júliusban

A Lotusnál hosszú ideje hiányzó beruházásokat eszközölt a Geely, hamarosan jön az Emira

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megduplázták alkalmazottaik számát, új épületeket húztak fel és modern gépekkel szerelték fel a gyártósorokat Hethelben, ahol hamarosan indul az Emira és az Evija első darabjainak gyártása.

Úgy kellett a Lotusnak a Geely beavatkozása, mint egy falat kenyér. Öröm látni, ahogy egy nagymúltú sportautógyár megkapja a szükséges anyagi forrásokat, hogy lépést tarthasson a versenytársakkal, és ismét méltó legyen régi hírnevéhez. Persze nyugtával dicsérjük a napot, de a 100 millió fontos, nagyjából 40 milliárd forintos beruházás alapján úgy tűnik, egyelőre mindent megtettek a márka új tulajdonosai, ami a jövőbeli sikerekhez kellhet.
Hirdetés
A norfolki Hethelben két új gyáregységet is felhúztak, egyet az Evijának, egyet pedig az Emirának. Az Evija a Lotus vadonatúj, elektromos hiperautója lesz, és a hírek szerint már idén megkezdik az első, már végleges példányok gyártását. Az Emira egy elérhetőbb modell lesz majd, az Elise-Exige-Evora trió egy vagy több tagját váltja majd le (ez a három ugyanis megszűnik). Pletykák szerint 300-400 lóerő közötti teljesítménnyel, egy négyhengeres és egy V6-os motorral érkezik a középmotoros sportautó, ami így főleg a Porsche 718 Cayman riválisa lehet, valószínűleg hasonló árkategóriával. Állítólag ez lesz a márka utolsó belsőégésű erőforrással szerelt kocsija, utána már csak villanyautók érkeznek.
Nagy tervek vannak tehát kilátásban a Lotusnál, mindehhez persze jelentős mennyiségű infrastruktúra-fejlesztésre is szükség van, a két új csarnokot fel is kell tölteni gépekkel. Már elkészült az új fényezőüzem, ahol kevesebb energia és festék felhasználásával, robotok segítségével lehet jobb minőségben több karosszériát színezni a korábbi folyamatokhoz képest. Az Emirához 200 új dolgozót vesznek föl, a 2017-es Geely-felvásárlás óta már eleve megduplázott állományon felül. Ők már mindannyian a Lotus új képzési központjában tanulják meg a sportautók kézzel való készítésének fortélyait, ugyanis a robotok főleg csak a szakemberek kézi munkáját hivatottak kiegészíteni. Megújult a márka tesztpályája, modernebb körülmények között készülnek az alumínium karosszériák, és (részben) az elektromos meghajtások kutatását és gyártását is házon belül tudják majd végezni - ráadásul az egész létesítményt megújuló forrásból származó áram látja el. Az alkalmazottak kaptak egy új éttermet, és elkészült egy vadonatúj bemutatószalon, aminek mintájára tervezik majd felújítani a márkakereskedéseket szerte a világon. A hírek szerint hazánkban is nyílik a közeljövőben kereskedés, hiszen ha az Aston Martinnnak és a Bentley-nek van itthon ügyfélköre, akkor bizonyára a Lotusnak is lenne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?