Elcsúfított BMW i8 koncepció a Rinspeedtől
Rinspeed Etos koncepció BMW i8 alapokon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még a Las Vegas-i Consumers Electronics Show előtt bemutatta Etos koncepcióját a svájci Rinspeed csapata, akik mindig extravagáns ötleteikről voltak híresek. Most sincs másképp.
A svájci csapat autói sosem szépségükről híresek, most is sikerült csúfítaniuk az alapvetően gyönyörű BMW i8-on, ami a Rinspeed Etos koncepció alapjául szolgált. Mint mindig, most is különleges és egyedülálló újdonságokkal rukkoltak elő. Ugyan a fejlesztések fontossága gyakran megkérdőjelezhető, de el kell ismerni, hogy mindig olyat alkot a csapat, amit előttük senki a világon. Ha minden találmányukat egyberaknánk, megkapnánk a tökéletes jövőbeli autót. Volt vízen járó autójuk, alakváltó autójuk, szörfözésre tökéletesített autójuk, víz alatt járó autójuk, és minden, amit csak el tudunk képzelni.
A BMW i8 (teszt róla itt) háromhengeres, 1,5 literes turbós benzineséhez és 131 lóerős villanymotorjához nem nyúltak, a külső és a beltér viszont rengeteget változott. Az új fronton és az üvegtetőn kívül 20 colos Borbet GTX alumínium felniket kapott, és ami a legfurcsább, hogy egy drón leszállóhely is kialakításra került. Igen, jól látták, egy drón leszállóhely, ami a hangulatunktól függően váltja színét, grafikáját és mintáját 12 000 LED-en keresztül, és egyfajta üzenő felületként is használhatjuk. Persze egy drón is jár a leszállóhelyhez. A DJI quadcopter-t elküldhetjük bárhova, vagy a kocsi fölött repülve élőben is közvetítheti utazásunk a barátoknak vagy a családnak. Ahogy sejthetik, ez a kevésbé hasznos része a dolognak.
A „gyönyörűséges” dizájn a beltérben is visszaköszön. Dobták az i8 belterét, és két 21,5 colos Ultra HD kijelzővel frissítették a műszerfalat. Mivel önvezető rendszert is kapott az Etos koncepció, ezen mód használatakor eltűnik a kormány, hogy több helyünk legyen olvasni vagy a neten beszélgetni az ismerősökkel. A Teslával ellentétben itt az önvezető funkció semmilyen felügyeletet nem igényel, hiszen kapcsolatban van a közlekedési rendszerekkel és a környezetünkben lévő autókkal is (csak ugyebár minden csak koncepció...). További egyediséget ad a beltérnek, hogy az időt egy Patravi Traveltec karóra mutatja nekünk. Továbbá az Etos Harman információs és szórakoztató rendszert kapott, ami megismeri sofőrjét, és kiszámítja, mire van éppen szükségünk. Ezeken felül 8 nagyfelbontású külső kamerát szereltek be, illetve ki, amik a körülöttünk lévő járműveket vizsgálják. Az embereket és a tárgyakat automatikusan felismeri és követi, így a vezetőt figyelmeztetni tudja minden lehetséges veszélyről. Tekintetünket nyomon követve tudni fogja az autó, hogy látunk-e egy potenciális veszélyt vagy sem, így a figyelmeztetéseket és értesítéseket is ennek megfelelően alakítja át.
nem egy szépség egyik sem…de az eredeti szvsz egy fokkal jobb (sötét színben)
https://c2.staticflickr.com/8/7729/18235060212_e3724759ce_b.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-i8-with-HRE-P101-Wheels-by-Wheels-Boutique-2.jpg
I8 -nál kevés ronda autó van abban az 50 milliós árkategóriában ahová belőtték … szerintem is ez jobban néz ki mint a gyári verzió .
Egyetértek, ez sokkal jobban mutat. Majd az elvakult BMW-fanok neked mennek, de aki nem hord szemellenzőt, az észreveszi, hogy a Rinspeed-verzió szebb.
Elcsúfított? Kövezzetek meg de nekem sokkal jobban tetszik, mint a „gyári” i8.
Én bírom ezeket a jó értelemben vett bolondokat. Kell ez a cég az autós színtérre. Egyszerűen röhögés nélkül nem lehet megállni az edigi munkáik látványát:
[url]https://www.google.hu/search?q=rinspeed&client=opera&hs=B2H&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZ_KHC6-fJAhXMDxoKHaCBDW4Q_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]