A forma kellően vad, a formatervezők az első generációt vették alapul. A második nemzedék egy olajváslág szülte négyhengeres kisautó, amit szerencsére gyorsan eltűnt a süllyesztőben
Huszonöt év és egy felejthető második generáció után 2008-ban tért vissza a Challenger, a kellően múltidéző és agresszív külsejű izomkupét nehezen engedte el a Dodge, egészen 2023-ig folyt a gyártás. Az akár 6,4-es V8-assal is kérhető Challenger pont olyan “tahó amerikai” autó volt, amilyennek lennie kellett. A lóerőhegyeket mozgató kupé a hosszú gyártás ellenére végig népszerű maradt, 15 év alatt 778 ezer példány fogyott. A nyugdíjazása egy korszak végét jelenti, a V8-as izomautóra nem lehet számítani a közeljövőben.
Igyekeztek átemelni a challengerséget az új Charger kupéváltozatába, ami nagyjából sikerült
A Dodge a
frissen bemutatott Chargerrel két típust is levált. Egyrészt a korábbi négyajtós Chargert cserélte le, de mivel immár kupé is készül belőle, ezért a Challenger is feleslegessé vált, utóbbi modellnek egyelőre nincs jövője, a Dodge nem tervez folytatást. Sokak számára a legfájóbb pont, hogy jelenleg csak elektromos hajtással készül a Charger, amivel biztosan elveszítik a benzinvérű vásárlókat, de ezzel párhuzamosan újakat is bevonzhatnak a szalonokba. Az amerikai gyártó ígérete szerint jövőre érkezik a benzines Charger sorhatos blokkal, a V8-as erőforrás az egész Dodge kínálatból távozik.
Aki a benzines utódra vágyik, annak még legalább egy évet várnia kell