Elbúcsúznak a V6-os motortól a sportos Alfa Romeók

A zöldlóherés modelleket megfosztják a Ferrari eredetű blokktól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén nyáron jó eséllyel kifutnak a Quadrifoglio változatok a Giulia és Stelvio típusokból, ezzel elköszönnek a tisztán benzinmotoros sportmodellek.

Szomorú hírt osztott meg az észak-amerikai Alfa Romeo importőr, már csak néhány hónapig rendelhetők a Giulia és a Stelvio sportváltozatai. A hír olyan szempontból nem meglepő, hogy nyolc és kilenc éves modellekről van szó, így vélhetően a két autó normál változatait is hamarosan nyugdíjazzák. Egyes források szerint már a 2025-ös modellévre várható egy elektromos típus, ami az 1000 lóerős teljesítményével jogosult a lóherés logóra.
Hirdetés
A QV modellek orrába egy 2.9 literes V6-os motort szerelnek, az ikerturbós blokk többféle teljesítménnyel készül, de mindegyik az 500 lóerő feletti ligában játszik. A QV-k renoméját emeli, hogy gyakran Ferrari motorként hivatkoznak rá, amiben van némi túlzás. A Ferrari F154 jelű motorja 3,8 és 4 literes közötti lökettérfogattal és V8-as felépítéssel készül, ezzel szemben a QV-k hathengeresek és jóval kisebb lökettérfogattal bírnak. Az Alfa az F154 blokk tervezőjének segítségével teljesen új motort épített, csupán néhány jól bevált megoldást vettek át a Ferraritól, alapvetően két teljesen eltérő erőforrásról van szó.
A lóherés modellek kifutása olyan szempontból is mérföldkő, hogy ezek az utolsó tisztán benzines sportmodellek. Az Alfa Romeo elkötelezett a villamosítás mellett, ezért a jövő Quadrifoglio típusai hibrid vagy tisztán elektromos hajtással érkeznek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?