Várhatóan nem készül új sportváltozat, a Giuliának és a Stelviónak már csak az új (elektromos?) modellek érkezéséig kell kitartaniuk. Nem kizárt, hogy először Észak-Amerikában áll le a forgalmazás, de sok jövőjük Európában sincs
Szomorú hírt osztott meg az észak-amerikai Alfa Romeo importőr, már csak néhány hónapig rendelhetők a Giulia és a Stelvio sportváltozatai. A hír olyan szempontból nem meglepő, hogy nyolc és kilenc éves modellekről van szó, így vélhetően a két autó normál változatait is hamarosan nyugdíjazzák. Egyes források szerint már a 2025-ös modellévre várható egy elektromos típus, ami az 1000 lóerős teljesítményével jogosult a lóherés logóra.
A két modelltől átütő sikert vártak, ami elmaradt, de legalább nem ment csődbe az Alfa. A Tonale hozta meg a márkának a régóta várt fellendülést.
A QV modellek orrába egy 2.9 literes V6-os motort szerelnek, az ikerturbós blokk többféle teljesítménnyel készül, de mindegyik az 500 lóerő feletti ligában játszik. A QV-k renoméját emeli, hogy gyakran Ferrari motorként hivatkoznak rá, amiben van némi túlzás. A Ferrari F154 jelű motorja 3,8 és 4 literes közötti lökettérfogattal és V8-as felépítéssel készül, ezzel szemben a QV-k hathengeresek és jóval kisebb lökettérfogattal bírnak. Az Alfa az F154 blokk tervezőjének segítségével teljesen új motort épített, csupán néhány jól bevált megoldást vettek át a Ferraritól, alapvetően két teljesen eltérő erőforrásról van szó.
Nem biztos, hogy jó ötlet pont az Alfát villamosítani, lévén a márka vásárlóinak ereiben az átlagnál több benzin csörgedezik
A lóherés modellek kifutása olyan szempontból is mérföldkő, hogy ezek az utolsó tisztán benzines sportmodellek. Az Alfa Romeo elkötelezett a villamosítás mellett, ezért a jövő Quadrifoglio típusai hibrid vagy tisztán elektromos hajtással érkeznek.