Aki új dízel Hondára vágyik, annak még két éve van venni egy Civicet, utána már nem lesz gázolajos Honda a szalonokban
A Honda sosem volt a gázolajos blokkok élharcosa, a japán gyártó neve sokkal inkább a pörgős benzinmotorokkal forrt össze. Az első saját fejlesztésű dízelmotor 2003-ban, a hetedik generációs Honda Accordban jelent meg, mely 2,2 literrel és 140 lóerővel kínált alternatívát a benzines motorokkal szemben. Gázolajos Hondák persze már korábban is készültek, ám azok más gyártók motorjait használták, többek között Isuzu és Rover eredetű dízelmotorok is kerültek Honda géptető alá. Második nekifutásra egy kisebb, 1,6 literes öngyulladós motorral rukkolt elő a Honda, ami
jelenleg is elérhető a Civic kínálatában, ám úgy tűnik, hogy a Honda második gázolajosa lesz egyben az utolsó is.
A CR-V ötödik generációja esetében már elve nem kalkuláltak dízelmotorral, így a modell legnagyobb konkurense a Toyota RAV4, melyből már szintén nincs gázolajos verzió
A Honda tervei szerint 2025-re az európai kínálat összes modelljéből elérhető lesz hibrid vagy teljesen elektromos változat, az ugyanilyen meghajtású modellek globális aránya pedig 2030-ra eléri a kétharmadot. A Hondának persze ez a döntés kevésbé nehéz, mint más gyártóknak, ugyanis a dízelek iránt egyre csökkenő kereslet mellett a Hondánál csak mellékszerep jutott a gázolajosoknak. A döntésnek azért voltak előjelei, ugyanis a két éve debütált
CR-V már csak benzines és hibrid kivitelben készül, holott a nagyobb SUV-k körében még keresettek a gázolajos erőforrások. A 2021-es dátum egyébként egybeesik
az angol Honda gyár bezárásával, ahol a Civic is készül, így minden jel arra utal, hogy a jelenleg futó Civic generációval együtt megy nyugdíjba a cég utolsó dízelmotorja.
Már hazai ára is van a Honda e-nek, itthon 11,1 millió forintért kínálják a jövő Hondáját, persze ebből még lejön a 1,5 millió forintos állami támogatás