Elbúcsúzik a BMW négyturbós dízelmotorja

Final Edition kiadásban még elcsíphető a BMW négyturbós blokkja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dízeltechnika csúcsán trónoló erőforrás az X5 és X7 SUV modellek búcsúszériájával köszön el, a brutális motor négy évet élt.

Szeptemberben ér véget a háromliteres gázolajos négyturbós kivitelének gyártása, addig viszont ünnepi szériával búcsúztatja csúcsdízeljét a BMW. A B57 jelű motorcsalád 2015-ben debütált, amely egy-, két- és négyturbós kivitelben elérhető (utóbbi 2016-tól létezik), a feltöltők számának függvényében 30d, 40d és 50d jelölésekkel találkozhatnak a vevők.
Hirdetés
A sorhatos 400 lóerős gázolajos búcsúszériája az X5 M50d és a hatalmas X7 M50d típusokból lesz elérhető. A félig sportmodellnek tekinthető szabadidő-autókat könnyedén mozgatja a 760 Nm leadására képes erőforrás, az X5 5,2 alatt éri el a százat, az X7 minden egyes kilójának pedig 5,4 szekundum kell a száz eléréséhez.
Hirdetés
A Final Edition modellek a megalomán erőforrást leszámítva nem kifejezetten különlegesek, a búcsúszéria leginkább a küszöbökre tett felirattokkal lett több, illetve igen hosszúra nyúlik a felszereltségi lista. Lézerfényszóró, félig önvezető rendszer, head-up display, prémium hifi és akusztikus üveg is jár a utolsó négyturbósokhoz sok egyéb feláras tétel mellett. A csupán négy évig futó dízel a környezetvédelmi szabályozás áldozata lett, az igen bonyolult erőforrást már nem éri meg fejleszteni, a flottaátlag alapú szabályozásnál pedig minden gramm plusz szén-dioxidnak nagy ára van, amit igyekeznek elkerülni a gyártók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?