Elbúcsúzhatunk a Ford egyterűitől is?

A kevésbé fogyó limuzinok után az egyterűek is lapátra kerülhetnek a Fordnál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Teljesen átalakítja néhány márka kínálatát a szabadidő-autók térhódítása. A Ford az egyik ezek közül a márkák közül. De mi lesz, ha megunják a vásárlók az SUV-áradatot?


Még az év első felében kezdtek érkezni az első hírek arról, hogy a Ford leépíti kínálatát és megszabadul több limuzinjától. Nem sokkal rá a Chevy is hasonló lépésre szánta el magát. Az ok pedig a szabadidő-autók térhódításában keresendő, ugyanis a vásárlók többsége ezeket a járműveket veszi. A kékoválos márkakínálatából kikopik a Fusion, a lépcsőshátú Fiesta és a Taurus, legalábbis Észak-Amerikában.
Ám Európában sem biztos a Mondeo túlélése, a madarak már azt csicsergik, hogy más típusok sincsenek biztonságban. A múlt héten ugyanis megérkezett a Ford második negyedéves pénzügyi jelentése, amellyel rendkívül elégedetlen Jim Hackett, a márka vezérigazgatója. Valószínűleg a vállalat európai részlege idén nem lesz nyereséges, már most is 73 millió dolláros veszteséget mutat a pénzügyi beszámoló.
Hirdetés

A Ford pénzügyi igazgatójának reakciója még beszédesebb. Egyenesen megnevezte ugyanis a „bűnösöket”. Elsősorban a C-Max típust emelte ki azok közül, amelyekből jóval kevesebb fogyott a tervezettnél, de lényegében az egyterűek gyenge eladásait hangsúlyozta. Egyelőre hivatalosan még semmi nem dőlt el, de nagyon úgy tűnik, hogy utód nélkül áll majd le a C-Max, az S-Max és a Galaxy gyártása. A már említett Mondeo típusfrissítésén ugyan már javában dolgoznak, de még így is kétséges a túlélése. Tavaly 56 170 darab Mondeót adtak el Európában, ami közel 15 ezer darabbal marad el a 2016-os eredménytől. 2008-hoz képest még látványosabb a mélyrepülés, hiszen akkor 163 262 darabot értékesítettek. Az USA-ban már egyértelművé tette a Ford, hogy a szabadidő-autók és a pickupok élveznek prioritást. Várhatóan Európában is hasonló fordulat következik, bár az F-150-ből azért valószínűleg nem kapunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.08.03. at 09:49
    Permalink

    A Fordnak az USÁ-ban sincs egyterűje(minivan-je) már régóta, amióta kifutott a Freestar, és előtte a Windstar. A Transit Connect-tel próbálják ezt az űrt odaát betölteni. Én amúgy sem értem, miért kell Európába egy külsőre szinte ugyanúgy kinéző Galaxy és S-Max is, mikor sok gyártó semmilyen egyterűt nem kínál, a Fordnál meg fel van torlódva egy “csomó”. Úgy néz ki, a “One Ford” stratégiát folytatni akarják, de mindenki tudja, hogy teljes egészében sosem lehet végrehajtani…

Vélemény, hozzászólás?