Elárverezik a Saab családi ékszereit
Péntekig lehet pályázni a Saab múzeum autóira
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A trollhattani múzeum több mint százhúsz autóját értékesíti a Saab felszámolását végző jogászcég.
A Saab felszámolásának szomorú folyamata már elkezdődött, és most különösen szomorú részéhez érkezett. A felszámolást végző svéd jogi cég, a Delphi most körülbelül százhúsz, a trollhattani Saab múzeumból származó autót hirdetett meg árverésre weboldalán. Az autók között a Saab történetének minden állomása megtalálható: lehet ajánlatot tenni legelső autójuk, az 1946-47-ben fejlesztett UrSaab prototípusára vagy az 1960-as Saab Formula Junior versenyautóra, de van itt számtalan szép és nem olyan szép Sonett változat, rengeteg 99-es, és persze újabb modellek, 900-as, 9000-es és azokat követő 9-3, 9-5 prototípusok, egyedi modellek, versenyautók, tanulmányok, például a 2001-es Saab 9X és utódai. Még egy 9-3-ason alapuló Cadillac BLS-t, lakókocsit és 9000-esből kialakított trélert is lehet kapni. Az autók teljes listáját itt találják meg.
A befektetni vagy szerelemre elcsápolni való tőkével rendelkező Saab-rajongók ugyanakkor jobb, ha sietnek, mivel a Delphi január 20-án déli tizenkét óráig várja az ajánlatokat.
nekem a sonett kéne meg az aerox meg a phoenix tanulmányautó. na jó még a 900 as cabrió is kéne meg egy 9000 es is
Való igaz, ma már szinte mindent csak a mának építenek, a tartósság fogalma lassan a feledés homályába merül. Én is borzasztóan szomorú vagyok, hogy a SAAB márka elsüllyedt a globalizált gagyiban… Mentális hányinger kerülget, amikor hallom, hogy melyik autógyár, melyik autógyárral „fekszik össze”… ;-(
azt megköszönném előre is! email:[email protected]
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/indul_a_saab_epower_teszteles-3392[/url]
Talán nem sikerült elfogadható áron kihozni… ?
A többi Saab is valódi értéket képviselt, mégis ezt sajnálom a legjobban, hogy az ePower végül nem került a márkakereskedésekbe. 🙁
Gyönyörű szép és rendkívül értékes:
[url]http://static1.origos.hu/i/1009/20100920saab93epo2.jpg[/url]
2011 májusában megkezdték a sorozatgyártást:
Trollhattenben megkezdték a Saab 9-3 ePowerek gyártását. A villanyhajtású Sportcombik nagyjából 200 km-t tudnak megtenni egy feltöltéssel, a százas gyorsulást pedig kilenc másodperc alatt teljesítik. Az ismét anyagi gondokkal küzdő, és épp kínai befektetőkkel tárgyaló gyártó természetesen csak kis szériában, kézzel kezdte meg az összeszerelést, a tervekben 70 darab ePower elkészítése szerepel. Az autó érdekessége, hogy az akkumulátorokat a jobb súlyelosztás miatt nem a csomagtér padlójába, hanem a hátsó ülések közé építették be, bár a gyártó szerint a rendszer könnyen átalakítható úgy, hogy megmaradjon az öt ülés, a telepek pedig a csomagtérbe kerüljenek.
Nemrégiben, talán egy évvel ezelőtt láttam egy cikket, amiben a Saab 9.3-as Sport Wagon ePower tisztán elektromos meghajtású kombikat mutattak be. Állítólag legyártottak belőle 70 db-ot és ezeket tesztelték Svédországban.
A hatótávolságuk 200km volt egy töltéssel és a fűtést egy bioetanollal működő kis benzinkályhával oldották meg, mert északon hideg van és ez kíméli az aksikat.
Arra lennék kíváncsi mi lett ezzel a 70db elektromos Saab-al. Ha ezt a koncepciót időben elkezdik sorozatgyártani és piacra dobni, akkor ezzel meg lehetett volna menteni a gyárat!
Nem hittek benne? Nem akarták? Nagy kérdés ez, mert 1-2 évvel ezelőtt tényleg voltak róla cikkek az interneten:
Elkészítette első elektromos autóját a Saab is, a Párizsban bemutatásra kerülő 9-3 ePower prototípusa egy hetven járműből álló tesztflotta élére kerül, az autók Svédországban futják majd próbaköreiket. A SportWagon kivitelből készült az elektromos kivitel, 184 lóerős motort kapott, amely az első kerekeket hajtja.
Kompakt, 35,5 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag készült a kombihoz, ezt a módosított padlólemez alá, a kiszerelt üzemanyagtartály és kipufogó helyére építették. 9,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 150 km/óra.
Egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni az elektromos Saab, normál konnektorból 3-6 órát vesz igénybe egy teljes töltés. A szériaváltozathoz képest csak a módosított váltókar, illetve a műszerfal jelent változást, amelyen megjelent az akkumulátor állapotjelzője, az aktuális energiafogyasztás, illetve a hátralévő kilométerek száma.
Kárbavész a sokéves gyűjtőmunka! Nagyon érdekes és látványos volt a kiállítás! Tavaly volt alkalmam és időm körbejárni a sok Saab-ot! A kiállítás képeit szívesen feltöltöm.
„Az volt a baj, hogy régen egy életre gyártottak autót…” szerintem ismerősen hangzik ez a mondat
gondoljuk át hova tart ez a mai világ…amit régen felépítettek az most mind tönkre megy és csak a pénz számít semmi más.
Volt, amit régen többen, bár mostanra kevesen is, de többre értékelnek.
ui.: az egyik álmom az volt hogy egyszer eljussak erre a helyre…
egy 9000cc aero tulaja
Nem igaz, hogy nincs senki, aki legalább a múzeumot tovább üzemeltetné! Nálam is TOP 5-ös volt a márka.
R.I.P. Nekem a kedvenc márkám volt…