Elaludt az önvezető autóban, bíróság elé kell állnia
Sofőr és utasa is szundikált egy Tesla Model S-ben az autópályán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bírósági ügy az első ilyen eset lehet Kanadában, aminek végkimenetele iránymutatásként szolgálhat az önvezető autókra vonatkozó szabályok alkotásában.
Az eset jó példa arra, hogy a jogi környezet még nem feltétlenül áll készen az önvezető autók megjelenésére, vagy legalábbis nem ad egyértelmű iránymutatást minden eshetőségre. A veszélyes vezetés és az elalvás a volán mögött persze nyilvánvalóan szabályellenesnek tekinthető, de ezek a szabályok akkor íródtak, amikor önvezető autók még nem voltak, ezek megjelenése pedig új megközelítést követelhet meg. Valóban bűncselekmény az, ha egy megbízható önvezető autót nem a sofőrje irányít? Mikortól lesz valóban megbízható? És ha mégis baleset történik, amiben az autó a vétkes, ki a felelős? A sofőr, aki nem felügyelte a járművét, vagy a gyártó, aki olyan rendszert készített, ami hozzájárulhatott a balesethez? Az ilyen megválaszolatlan kérdések elkerülésére több gyártó olyan funkciókkal egészítette ki az önvezetést, ami megköveteli a sofőrtől, hogy fogja a kormányt vagy figyeljen az útra.
Tipikus idióta.