Bár a Tesla Autopilot rengeteg közlekedési szituációban megállja a helyét, a rendőri megkülönböztető jelzésre a sofőrnek kell reagálnia
Egy dolog biztos: aligha volt jobb sztorid a szilveszteri bulira, mint azoknak a bambergi autópályarendőröknek, akik 15 percen keresztül követtek egy a jelzéseikre nem reagáló Teslát a német A70 autópályán, mire végre megállították. Az autó sofőrje ugyanis bekapcsolt Autopilottal aludt a volán mögött, a Tesla pedig gond nélkül vitte bayreuthi úti célja felé.
Az autó tökéletesen kezelte a közlekedés alapvető problémáit, ám amikor a rendőrök egy rutinellenőrzésre próbálták levillogni, a Tesla konkrétan tudomást sem vett róluk.
Üldözőbe vették az autót, ekkor vették észre, hogy a 45 éves tulajdonos a bal első ülést hátradöntve, csukott szemmel, kezeivel az ölében pihen. Mindez a Viereth-Trunstadt csomóponttól a Bamberg-Hafen lehajtóig tartó autós üldözésbe torkollott, már ha annak lehet nevezni, hogy a Tesla szabályosan, 110 km/órával közlekedett és szükség esetén egyszerűen kikerülte a rendőröket.
A rendőrségi közlemény szerint ezt a távot tette meg az önvezető Tesla a rendőrök elől "menekülve" (Fotó: Google Maps)
A sofőr végül felébredt és követte a rendőrök utasításait, ám közel sem a volán mögött alvás volt az egyetlen bűne. Ezt ugyanis a Tesla önvezető rendszere sem engedi. Ám egy egyszerű, kormányra akasztható súly segítségével kicselezte a rendszert, ami az autó biztonsági rendszereinek kiiktatása, így súlyos szabálysértésnek minősül. Kiszálláskor ráadásul a vezetés megkezdése előtti kábítószer-használat gyanúja is felmerült, amit szintén nem tolerálnak a hatóságok. Mindemellett a sofőrnek az alvás miatt a közúti veszélyeztetésért is felelnie kell, ami Németországban minden egyéb tényező nélkül is bűncselekmény. A férfi jogosítványát azonnal bevonták, ám jó eséllyel az ítélet után sem fogja visszakapni egy ideig.