Harry S. Truman a 33. elnök volt a sorban (1945-1953), egy szerencsés vevő beülhet az elnöki székbe (Forrás: classiccars.com)
Komoly presztízse van annak, hogy melyik gyártó termékében utazik az Egyesül Államok elnöke, ezt viszont mégsem használta ki a General Motors. Harry S. Truman a második elnöksége előtti kampány során a GM-től kért autókat, ezt azonban visszautasított az amerikai óriás. Az újra megválasztott elnök másodszor már nem a General Motors ajtaján kopogtatott, hanem a Fordé lett a lehetőség, aki élt is vele.
Fenséges lábtér jár a hátul ülőknek, feltéve, ha nincs kihasználva az autó maximális kapacitása (Forrás: classiccars.com)
A tíz darab elnöki limuzin a Fordhoz tartozó Lincoln kínálatából került ki, azon belül pedig a Cosmopolitan típus szolgáltatta az alapokat. A speciálisan készült modelleket jócskán megnyújtották, így jutott hely plusz két ülésnek, amik a leghátsó sor gigantikus lábteréből rabolták el a centiket. Az elnök igényeihez igazított Lincoln súlya három tonnára, a hossz pedig 610 centire nőtt, amihez 3,68 méteres tengelytáv társult.
Az ötvenes évekre jellemző módon fehér a gumik oldalfala, a hossz hat méter fölé nyúlik (Forrás: classiccars.com)
Az eladásra kínált 1950-es évjáratú Cosmopolitant Truman a New York-i látogatásai alkalmával használta, majd 1990-ben teljes felújításon esett át, 2001-ig pedig egy múzeum gyűjteményét gyarapította. A két atombomba ledobására rábólintó elnök limuzinját 152 lovas V8-as erőforrás hajtja, a váltó pedig egy Cadillac eredetű négyfokozatú automata. Az elnöki limuzinra 160 ezer dolláros (körülbelül 50 millió forintos) árcetli került, ami szakértők szerint egészen baráti, bár az valószínű, hogy a leendő tulajdonosnak ennél többet kell átutalnia, ha Truman ülésébe szeretne huppanni.
A Cosmopolitan típus egész 1965-ig maradt az elnöki flotta része, így még Eisenhower is megtapasztalta a Lincoln luxusát (Forrás: classiccars.com)