Könnyű megtalálni a szépséget a formában, ami nem hátrány egy olyan autónál, amit nem igazán lehet használni (fotó: RM Sotheby's)
Ha van Formula-1-es pilóta, akit senkinek sem kell bemutatni, az Michael Schumacher. A Ferrarival szinte mindent elért, amit csak lehetett. A sikert sikerre halmozó német autóversenyző az első visszavonulása előtti utolsó idényében hajtotta a kalapács alá kerülő autót.
A sokat érő plakett, ami igazolja az autó eredetét (fotó: RM Sotheby's)
A Ferrari 248 F1 típust a 2006-os szezonra fejlesztették az olaszok, a szóban forgó példány a 254-es vázszámot viseli. A 2,4 literes V8-assal szerelt versenyautó kezdetben 730, a szezon végén már 785 lóerős teljesítménnyel állt rajthoz. A 248 F1 olyan szempontból is érdekes, hogy ez volt az első V8-as Formula-1-es 1964 óta. A száguldó cirkusszal két kontinensen összesen öt győzelmet ért el az autó, második helyből hármat gyűjtött össze. Négyszer volt övé a leggyorsabb kör, illetve háromszor indult az élről, Schumacher ezzel az autóval döntötte meg Ayrton Senna pole-pozíciós rekordját.
Az apró V8-as feltöltés nélküli, a tömeg 600 kg, a maximális fordulatszám 19 ezer (fotó: RM Sotheby's)
A jelenlegi tulajdonos 2007-ben, közvetlenül a gyári csapattól vásárolta meg a feleslegessé vált autót, amihez természetesen jár az összes alkatrészére kiterjedő eredetigazolás. A
novemberi aukciót az RM Sotheby’s szervezi, a becsült árat nem hozták nyilvánosságra.
A váltó 7 sebességes, a gumikat a Bridgestone szállította, Shell V-Power benzint fogyaszt szívesen (fotó: RM Sotheby's)