Még ma is szép az autó, de az amerikai lökhárítótoldatokat érdemes lenne levenni (kép: Lamborghini Montreal)
A Lamborghini Miura utódjaként a Countach az első "ékstílusú" sportautók között volt, népszerűségét pedig a hosszú gyártási ciklusa is jelzi, hiszen 1974-től 1990-ig készült Olaszországban. Még a márka alapítója, Ferruccio Lamborghini felügyelete alatt álmodták meg, a külső tervezésében részt vett a legendás Bertone dizájnstúdió, a szép állapotban fennmaradt darabjai pedig még ma is óriási összegekért kelnek el. Tökéletes példa erre ez a
Montrealban eladásra kínált fekete példány, hiszen 799.900 kanadai dollárért, majdnem 190 millió forintért árulják.
A jubileumi különkiadást Horacio Pagani tervezte (kép: Lamborghini Montreal)
Persze hozzá kell tenni, hogy ez nem egy "mezei" Countach, hanem a márka alapításának 25. évfordulóját ünneplő, 1988-ban bemutatott 25th Anniversary Edition. Ez a konkrét autó 1990-ben, a Countach utolsó gyártási évében készült, ezután már a Diablo vette át a középmotoros, V12-es Lamborghini szerepét. Csupán 135 megtett kilométert jelez a műszerfal, így igazi ritkaságnak számít ez a makulátlan állapotban lévő sportautó. Sajnos az amerikai specifikációban készült, így az orrát kissé elcsúfítják a lökhárítótoldatok - ezek az akkor érvényes biztonsági szabályok miatt voltak kötelezők. Sok tulajdonos azonban rögtön el is távolította az autóról, valószínűleg erről a darabról is könnyedén levehető, ez tehát ne tántorítson el senkit, ha esetleg fontolgatja.
Egy 450 lóerős, V12-es motor hajtja a hátsó kerekeket (kép: Lamborghini Montreal)
A szerencsés vásárlót egy 5,2 literes V12-es motor várja, ami 450 lóerőt termel, és olyan hangzása van, mint kevés másik erőforrásnak. Az sirályszárny ajtókat felnyitva egy hírhedten praktikátlan és kényelmetlen beltér üdvözöl minket, a vastag küszöbökön nehéz átlépni, a fejtér pedig szűkös. A nagy motor beépíthetősége miatt az utaskabint előre kellett tolni, ami azt eredményezte, hogy a lábtér nagyon közel került az első tengelyhez és kerekekhez, így a pedálokat oldalra kellett tolni, a sofőr lábai jobbra néznek vezetés közben.
Kényelmetlen, ámde makulátlan a beltér (kép: Lamborghini Montreal)
Ezektől azonban csak igazi olasz sportkocsi lesz az autó, aki racionalitást szeretne, az vegyen 911-est. A nyitott kulisszás ötsebességes kézi váltóval öröm lehet kapcsolgatni a fokozatokat, még ha '80-as évekbeli autó lévén a kuplung valószínűleg kissé nehéz is. Ha luxusminőségűnek nem is nevezhetnénk az autó belsejét, a krémszínű bőrhuzatok még mindig tökéletes állapotban vannak. Az utcán közlekedve kevés fej marad, ami nem fordul meg a Countach után, főleg ebben a radikális, 25. évfordulós kivitelben.
Sokat nem lehet kilátni az autóból, ez bizony nem a hétvégi bevásárlásra való (kép: Lamborghini Montreal)
Nem tudja, hol található egy lány egy éjszakára? Üdvözöljük – http://3sex.club/Lana23