A Prowler volt az utolsó önálló típus, de a legeslegutolsó Plymouth, amit legyártottak, az egy Neon volt
Korábban, a
kihalt autómárkákról készített sztoriban felbukkant a Plymouth neve is, hiszen a Chrysler olcsósított márkája 2001-ben tűnt el az élők sorából. Most felbukkant az utolsó autó, ami Plymouth emblémával hagyta el a gyárat, de ez már nem is olyan olcsó.
Az a dolgozó vette meg, aki legurult vele a futószalagról
Egy Plymouth Neon LX-ről van szó, amit a gyár egyik dolgozója rendelt meg magának, méghozzá az, aki legurult az utolsó példánnyal a gyártósorról. Valószínűleg tudta jól, hogy befektetésnek sem utolsó megvásárolni az autót. Bár jelenleg érte el az autó ára az aukción azt a számot, ami az újkori árcédulán szerepelt, tehát a 18 500 dollárt, ami körülbelül 5,5 millió forint.
Árverésen értékesítik a hibátlan autót
Az ezüst színű fényezéssel és fekete bőrkárpittal készült Neon felszereltségébe még beletartozik az elektromos mozgatású napfénytető, a fa díszbetétek, a CD-lejátszó és a tempomat is. Orrában négyhengeres, kétliteres benzinmotor dolgozik 132 lóerővel, amit ötfokozatú, manuális sebességváltó juttat az első kerekek felé. A kilométer-, akarom mondani a mérföldszámlálója pedig 68-at mutat, tehát 110 kilométernél többet nem gurultak vele. Megvan minden papírja, még a gyári brosúrák is hozzá. Akkumulátort persze cseréltek benne és egy olajcserét is kapott 2017-ben. A hasonló korú Neonok átlagosan 2500 dollárért cserélnek gazdát. Ez az utolsó példány a vételkori árát már biztosan visszahozza, ha még emelkednek kicsit a licitek, akkor még keres is rajta a szemfüles tulaj.
Újkorában 98-ban ültem egy ilyenben sokat, jól kitalált, praktikus kocsi. Bár tejfölöspohár belseje van, de lassan öregszik, és meglepően rozsdaálló. És jó dolog a könnyű kocsival párosított erős, pörgős Mitsibishi alapmotor (aztán módosítottak a vezérlésen). USÁ-ban a legalja volt árban és presztizsben, 11000 dolcsiért ment raktárról (a Civic 15e volt). Németországban is lenézték, de aki megvette, félig-meddig hívő lett, onnan lehet beszerezni. Csak most már problémás az alkatrészbeszerzés… Nálunk akkoriban, 97-ben 5M Ft-volt, pofátlanság. Annyiért kb. Passat és Saab volt kapható, lényegesen jobb törésbiztonsággal.