Egyetlen darab létezik a Porsche Typ 64-ből
Különleges darabja nem csak a Porsche, de az egész autógyártás történetének a Typ 64. Ez ugyanis az első jármű, amely a Porsche feliratot viseli. Természetesen Ferdinand Porsche már évtizedekkel korábban közreműködött furcsa és egyben nagyszerű autók tervezésében, ám a saját nevét viselő vállalkozás (Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH) csak 1931-ben kelt életre. Eleinte szinte csak motorfejlesztéssel foglalkozó mérnöki irodaként, ám később jelentős szerepet kaptak a Volkswagen Bogár elődjének (KdF-Wagen) megszületésében, majd annak számos alkatrészét felhasználva megépítették a Typ 64-et.
Versenyautónak készült a gép, de ez első pillanatra látszik is az áramvonalas kialakításán
A Typ 64 azonban népautó helyett versenyautónak készült. Az 1500 kilométeres Berlin-Róma futamot célozták, amelyet 1939. szeptemberében rendeztek volna, ha a háború nem szól közbe. A világégés előtt csupán egyetlen darab készült az autóból, egy picit később azonban még két másikat is összeszereltek. Ezek közül az egyiket Ferry Porsche (Ferdinand fia) használta és ez az egyetlen darab, amely túlélte a történelem viharait.
Ferry Porsche is ezt az autót használta
Az alumínium kasztnis, 32 lóerős masinát Ferry Porsche Ausztriába vitte a háború után és Sergio Pininfarinára bízta a helyrepofozását. Később egy osztrák versenyző tulajdonába került, aki 1995-ös haláláig birtokolta. Két évre rá következett az újabb tulajdonosváltás, most pedig ismét gazdát keres. Illetve nem most, hanem majd egy augusztusi aukción, amit a kaliforniai Montereyben rendeznek. A kikiáltási árát egyelőre nem közölték, de valószínűleg horribilis összegre számíthatunk.
Augusztusban új gazdát találhat
A címre válaszolva, 1láda Kőbányait ???