Gyönyörű állapotban van ez az 505, bár sokan az orrát sem ismerik fel - lehet csak azért, mert nem Afrikában élünk, ahol ezek még mindig tömegével mennek
Sok érdekes dolog született már az autóiparban, de sajnos ezek jelentős része nem jutott el a sorozatgyártásig. Ilyen ez a '80-as évekbeli Peugeot pickup is, ami amúgy a kényelmes, ötszemélyes belterét a platójával kombinálva eszméletlenül király lett volna. Csak aztán kiderült, hogy mégsem lehet vele adót spórolni, és úgy már alábbhagyott a lelkesedés.
A hátulja viszont még annyira sem ismert, pickup változatból ugyanis összesen 6 darab készült, ez az egyik
Jól sikerült prototípus, elölről és hátulról is simán hihető, hogy sorozatgyártásig jutott
Az alapkoncepcióhoz ugyanis - nem meglepő módon - nem az adott ihletet, hogy a francia farmerek a fele akkora plató miatt szerettek volna kétszer annyit fordulni, de azt nagyobb kényelemben, mint eddig. A Gruau nevű francia cég azért készített 6 prototípust, hogy a kényelmes francia családi autót a haszonjárművekre vonatkozó kedvezőbb feltételekkel és töredék adókkal sokkal olcsóbban adhassa.
Műszerfala és ülései egy az egyben a sima 505-ösből valók, ez adja a kényelmét
A prototípusok viszont megmaradtak, sőt, forgalomba is helyezték őket, papíron kombiként. Ez az autó 1985-ben kapott először rendszámot, orrában pedig egy 2,5 literes dízelmotor dolgozik, ez az egyik fotón látható. Sajnos ahhoz rossz oldalról készült a kép, hogy a teljesítményszintet is meg tudjuk mondani, a blokk ugyanis készült turbóval és intercoolerrel, csak turbóval, és minden nélkül, szívóként is. Maga a típus egyébként azzal a motorral is kapható volt, ami a DeLorean DMC-12-be is került.
Akár a motorteret, akár a belteret nézzük, makulátlan az autó
Ez az adott példány idén nyáron teljes restauráláson esett át, a motor a beltér és a karosszéria is újszerűvé alakult vissza. Ezt követően az Aguttes aukciósház segítségével árverezik el, valamikor hó végén kerülhet kalapács alá. Még nem tudni, hogy mekkora lesz rá az érdeklődés, de a becslések szerint valahol 9 millió forint körül megy majd el.
Ez nem annyira szokatlan. Daewoo FSO Polonez, Dacia 1307 ugyan ezek a formatervek. (Dacia 1307 még jól is néz ki szerintem?)