Eladó a világ legdögösebb Bogara

Ferrarikat ver az 1962-es gyönyörű Bogár

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Július 27-én a silverstone-i klasszikus autók aukcióján kerül kalapács alá minden idők egyik legszebb és legdrágább Volkswagen Bogara. Az 1962-es évjáratú Resto-Cal stílusban felújított és kicsinosított veteránért 10 millió forintról indul a licit.


Az 1962-es Volkswagen Bogár 1200 De Luxe igazi showcar, kikiáltási ára 30-35 ezer font körül várható (10-12 millió forint), de minden bizonnyal sokkal többet adnak majd érte, lévén, hogy tulajdonosa közel a kétszeresét költötte a felújításra. Az eladásra felkínált Bogárnál szebbet és jobb állapotban lévőt szakértők szerint nehezen találunk a világon. Az aukciósház úgy is hirdeti a kocsit, mint a világ legjobb Bogarát.
[kepallojobb=353804]Egyedi, korhű, ízléses és nagyon különleges az utastér hangulata[/kepallojobb] A piros szépség 2012-ben a brit NEC Classic Motorshow fődíját vitte el, könnyedén legyőzve egy restaurált Ferrari 250 SWB-t, de sok más díjat és kitüntetést is bezsebelt. Az eredetileg Svédországban értékesített bogárhátút 2009-ben szabadították ki egy bontóból. A megrendelő nem szabott határt a felújítás költségeinek, így a hozzáértő brit szakik az utolsó csavarig újraépítették az autót. Nem egyszerűen restaurálták, hanem újat építettek a California Look, vagy más néven a Resto-Cal stílus jegyeit használva. A kocsit teljesen leültették, így az átalakítás első fázisában légrugókat tettek alá. A padlólemezt és a tetőt hat héten át szabadították meg a rozsdától. A fényezésre és a színezésre kilenc hetet szántak, az eredeti L456 Ruby Red vörös színben pompázik újra a Volkswagen. A csillogó utasteret Németországból hozott kelmével és zabliszt színűre festett gyapjúval tették otthonossá.
Hirdetés

Motorja az ötvenes évek hotrodjait idézi, az eredetileg 1192 köbcentis erőforrást a Vintage Speed szerelői 1384 köbcentisre fúrták fel, dupla 36 Riechert Solex karburátorral látták el, könnyített lendkerékkel, OT szíjtárcsával. Négyes végződésű kipufogó rendszerét az Abarth szállította, generátorát a 912 Porschénak fejlesztették. A 911 S Porschétől kölcsönzött Fuchs felnijeit Kaliforniában polírozták és krómozták, nem is egyszer, hanem háromszor.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?