Az utolsó futamon, Franciaországban zsebelte be a bajnoki címet Ekström és a CUPRA x Zengő Motorsport
A hétvégén zárult az eddigi első Pure ETCR széria, az elektromos túraautó-világbajnokság idén indult versenysorozata. Három istálló indult a versenyeken két-két csapattal, csapatonként pedig kettő pilótával, így összesen 12 versenyző állt rajthoz az öt futamból álló 2021-es bajnokságban. A versenyeknek otthont adó aszfaltcsíkok szűk klubjában ott volt a Hungaroring is, az ottani eredményekről
itt számoltunk be. Már akkor is látható volt a CUPRA x Zengő Motorsport istálló fölénye a mezőnyben, amit az utolsó versenyhétvégén Mattias Ekström bajnoki győzelemre is váltott.
Szombaton szárnyalt, vasárnap már nehézkesebben ment Ekström, de akkor is ő a bajnok
Ekström mindkét csoportmérkőzését megnyerte (szombaton hármas csoportokra osztják a versenyzőket, akik közvetlenül egymás ellen indulnak; a győztesek jutnak tovább a második hármas csoportba), ráadásul az időmérőn is a leggyorsabb köridőt autózta. Vasárnap már kevésbé volt szerencséje, egy ütközés miatt terven kívül kellett kiállnia a boxutcába, de még így is ötödik helyen hajtott át a célvonalon. Ez pedig pont elég volt annyi pont szerzéséhez, amivel megszerezhette az elektromos túraautó-bajnokság első bajnoki címét, valamint elhozta a CUPRA x Zengő Motorsportnak is a konstruktőri bajnoki trófeát. Csapattársa, Mikel Azcona harmadik lett az idei szezonban, az istálló másik csapatában induló Jordi Gené negyedik, míg Nagy Dániel nyolcadik helyen végzett - mind a négyen fontos pontokat hoztak a CUPRA és Zengő csapatnak.
Alfákat és Hyundaiokat nyomott le a CUPRA
A Pure ETCR-ben 680 lóerős villanyautók küzdenek meg egymással, a CUPRA-kon kívül Alfa Romeók és Hyundaiok indultak még. Mindössze 3,2 mp-re van szükségük álló helyzetből elérni a 100 km/h-t, ne gondolja tehát senki, hogy itt kezdetleges versenyautókról van szó a még friss technológia miatt - ha így lenne, nyilván Mattias Ekström túraautó-legenda sem adta volna a nevét a szériához. A CUPRA nagy lelkesedéssel vágott neki a vadonatúj bajnokságnak, még úgy is, hogy az autó kifejlesztése teljesen új terep volt, hiszen nem volt meglévő támpont korábbról, amire építkezhettek volna. A jelek szerint viszont egyértelműen jó autót sikerült összerakniuk, a bajnokságban szerzett villanyos tapasztalatok pedig egyenesen a hamarosan piacra lépő Bornban, illetve a 2024-ben érkező Tavascan SUV-ban jönnek majd jól.