Az elmúlt években még az is felmerült, felhagy az autógyártással a SEAT, most viszont egy új modell érkezéséről beszélt a vezérigazgató.
A képen a SEAT El-Born tanulmányautó, amely végül sosem kerül forgalomba, helyette az ID.3 a Cupra márkajelzését kapta meg
Bár a SEAT-ról ellentmondásos hírek jelentek meg az elmúlt időszakban, úgy tűnik, középhosszú távon biztosan nem hagy fel a márka az autók gyártásával. Jelenleg a már meglévő modellek ráncfelvarrásaival tartják életben a típusokat - legutóbb a Leon frissült. Emellett hazánkban ma is kapható az Ibiza, az Arona, valamint az Ateca.
A SEAT El-Born frontrésze
Bár a SEAT palettáján jelenleg nincs villanyautó, ennek ellenére lehet spanyol márkajelzéssel ellátott EV-t venni, csak épp Cupra emblémával. Ezek az ID.3 alapú Born, és az ID.5 alapú Tavascan. Érdekesség, hogy előbbi az eredeti tervek szerint SEAT-ként mutatkozott volna be, még egy koncepciót is megmutatott a gyártó El-Born néven.
A SEAT El-Born hátulról
Úgy tűnik, hogy előbb vagy utóbb, de biztosan lesz SEAT emblémás EV is. Erre azonban jó pár évet várni kell még, hiszen Wayne Griffiths, a Cuprát is magába foglaló vállalat első embere szerint a SEAT jelenleg "jó helyen van". Az eladások alapján valóban nem lehet okuk a panaszra, hiszen 310 ezer autót értékesítettek - 7,5 százalékkal többet, mint 2023-ban. Többek közt ennek is köszönhető, hogy leghamarabb 2030-ban mutathatnak be SEAT emblémás villanyautót.
Bár korábban felröppent pletykaként, az ID.1 biztosan nem jelenik meg SEAT emblémával is
Ezzel szemben a Cupra jóval hamarabb kap egy újabb elektromos családtagot. A Raval névre hallgató kis villanymodell az ID.2 átemblémázott verziója lesz. Bár korábban felröppent a pletyka, végül az ID.1 sem Cupra, sem SEAT logót nem fog kapni, sőt még Škoda kivitel sem készül a 8 millió forint környékére pozicionált EV-ből.