Együttműködéssel csökkent költséget a Ford és a Volkswagen
Időben lépett a Ford és a Volkswagen, hogy növeljék hatékonyságukat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem új keletű a Ford és a Volkswagen fejlesztési együttműködése, ami főként most, az autópiac lassulása miatt érhet sokat nekik.
A Ford és a Volkswagen - hangsúlyozottan kereszttulajdonlás nélküli, ám a hatékonyságuk javítását célzó - együttműködéséről már tavaly is lehetett konkrétumokat tudni, most pedig újabb részletek érkeztek. Azt már korábban is tudtuk, hogy a haszonjárművek kapcsán fognak együtt dolgozni, ehhez jött még két - ma népszerű - terület, az elektromos és az önvezető autók. Első lépésként, már 2021-ben jön a Volkswagen Caddy alapú (és VW gyártású) Ford kisáruszállító, majd egy Ford által tervezett 1 tonnás furgon is, ami majd mindkét gyártó kínálatában helyet kap. 2022-től érkezik a Ford által tervezett közepes méretű pickup Volkswagen emblémával, magyarán a Volkswagen Amarok utódja a Ranger alapjain. 2023-ra várató a Volkswagen MEB platformján a Ford elektromos modellje, mely a már jövőre piacra lépő Mach-E mellett még hangsúlyosabb zéró emissziós modelljük lesz. 2023-tól a Ford azzal számol, hogy több éven át, évi 600 ezer elektromos modellt építenek majd a Volkswagen MEB platformjára, ami persze eltörpül ahhoz mérten, hogy a két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés ideje alatt összesen 8 millió darab készül majd a három haszongépjárműből, vagyis a közepes méretű pickupból és a két áruszállítóból.