Együtt tesztel a Volkswagen és a Siemens! Na de mit?

Közös projekten dolgozik a Volkswagen és a Siemens!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A WLANp-nek és a Car2x technológiának köszönhetően, a jövőben már a közlekedési lámpákkal is kommunikálhatnak az autók.

A wolfsburgi városvezetés a Volkswagennel és a Siemensszel karöltve vágott bele egy közös projektbe, melynek keretében a város főútjának egy kijelölt szakaszán kezdte el tesztelni legújabb, a közösségi közlekedést biztonságosabbá tevő fejlesztésüket. Ennek – no meg a WLANp hálózat és a Car2x technológiai áldásos hatásának – köszönhetően a közeljövőben már a közlekedési lámpákkal is kapcsolatba léphetnek az autók, valós idejű információk tárházát nyitva meg ezzel a sofőrök számára. Jelenleg 10 jelzőlámpa környéke került be a tesztüzembe a wolfsburgi főúton, főként a kereszteződések környékén.
A jelzőrendszer képes lesz érzékelni a lámpák aktuális állását, így annak helyzetéről – piros, sárga, zöld – továbbíthat majd valós idejű adatokat az autóknak, elkerülhetővé téve ezzel például a felesleges gyorsító-fékező manővereket, forgalmi dugókat. A forgalmi jelzőfény pedig a radarhoz hasonló technikájával a gyalogos és kerékpáros forgalom érzékelésére is képes lesz, amivel ugyancsak növelhető a biztonság, hiszen ezek azok a „sötét foltok”, amik sok közlekedési baleset alapját adják.
Ezen adatok továbbításának alapja a Car2x technológián nyugszik, és a Volkswagen illetve a Siemens közös erőfeszítéseinek hála, a következő évben még szélesebb körűvé válhatnak azok az információk, amelyeket továbbítani tudnak. A két német óriás arra számít, hogy fejlesztéseik nyomán a rendszer olyan esetekben is beavatkozhat majd, amikor a vezető nem érzékeli valamilyen okból kifolyólag a környező útfelhasználókat, vagy csak nagyon későn tudna reagálni rájuk. Ezt főként a gyalogosokra és a kerékpárhasználókra vonatkoztatta Manfred Fuhg, a Siemens projektért felelős vezetője.
Hirdetés

E véleményhez csatlakozik Gunnar Koether, a Volkswagen járműbiztonságért felelős részlegének vezetője is. Véleménye szerint, az okostelefonok sokszor pontatlan helymeghatározó rendszere helyett ez a fejlesztés a kritikus területeken szolgáltathatna a balesetek megelőzése szempontjából fontos adatokat. Továbbá az okostelefonok által begyűjtött, az emberek magánéletére vonatkozó információk is kizárhatóak lennének ily módon.
A projekt sikeréhez azonban arra is szükség van, hogy a WLANp szabványok egységesek, ugyanakkor bővíthetők legyenek, ennek érdekében számos partner dolgozik együtt. Egy dolog mindazonáltal biztosnak tűnik: ezek a biztonsági együttműködési funkciók, amik javíthatják a közösségi közlekedés biztonságát, csak akkor tudnak igazán hatékonyak, illetve sikeresek lenni, ha az összes közlekedési infrastruktúra és ezek felhasználói egy nyelvet beszélnek. Ezért támogatja a Volkswagen és a Siemens is az Európai Uniót abban, hogy egységes és kötelező érvényű keretek közé szervezze a hálózatba szervezett vezetést Európában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?