Nem lesz látható jele az együttműködésnek, az egyesülés kizárt
Könnyen lehet, hogy a jövőben csak nehezen lehet majd megkülönböztetni csukott szemmel, milyen autóban is ülünk. A BMW és a Mercedes közötti tárgyalások arra az eredményre jutottak, hogy ugyan egyesülésről szó nincs, de néhány téren nagyon is elképzelhető, sőt kívánatos a közös munka. Legutóbb még olyan pletykák voltak, hogy a két cég minden tárgyalást megszakít, mivel a BMW nem volt hajlandó átadni az új, háromhengeres dízelét a Mercedesnek, de aztán mégis győzött a pénztárca, és közös alkatrész beszerzésben állapodtak meg a felek. A jövőben például a két autógyárban használt ülések váza egyforma lesz, a látható-tapintható kárpitozás azonban mindkét cég saját fejlesztése marad. Ezen kívül még 50 olyan alkatrészt találtak, amelyek közös vásárlása esetén éves szinten 200 millió eurós spórolást tudnak elérni. A BMW azért zárkózott el a háromhengeres motor átadásától, mert meg akarja őrizni előnyét, amelyet az alacsony fogyasztás terén szerzett vetélytársaival szemben.
Egyforma ülésvázak kerülnek a jövőben a BMW és Mercedes kárpitok alá