A Volvót birtokló Geely a Daimlerben is tulajdonos, a kínai cég 1,5 millió autót értékesített 2018-ban
Az elmúlt tíz év leginkább az elektromos modellek térnyeréséről szólt, az évtized elején a
Nissan Leaf és a
Tesla Model S mutatkozott be, 2020-hoz közeledve a Teslának már négyféle modelljét lehetett megvásárolni, de már
Mustang is jön kipufogó nélkül. Nem kivétel ez alól a Daimler sem, a
Mercedes EQC-vel már csillagos elektromos SUV is van, a Volvót birtokló Geely-vel pedig szorosabbra fűzték az együttműködést az elektromos autók terén, ami a
Smart következő generációjának ágyazott meg, továbbá a kínai gyártó 10%-os tulajdonrészt szerzett a Daimlerben.
Egyforma motorokkal jöhetnek a Mercedesek és a Volvók, ez a gyakorlatban inkább Mercedes motoros Volvókat jelenthet
A német és a kínai cég most a belső égésű motorok terén is közösen fejleszthet, amik a Mercedesek mellett a Volvókban jelenhetnek meg, de az elektromos hajtásláncok megosztása sem kizárt. A tárgyalások még a kezdeti szakaszban tartanak, a Volvo szerint ők bárkivel szívesen együttműködnének, de a jövőbeli terveikről egyelőre hallgatnak. Valószínűsíthető, hogy az elektromos modellek terjedése mellett már egyre kevésbé éri meg önállóan hagyományos motort fejleszteni, így a Mercedes által a Volvo olcsóbban juthatna belső égésű erőforráshoz.
A Volvo az esetleges megegyezéssel olcsóbban jutna belső égésű motorhoz, amíg kínálnak fosszilis tüzelőanyaggal hajtott modelleket
A kínai Geely számos márkának a tulajdonosa, a Volvo mellett a
Lynk & Co-t, a
Polestart és a
londoni taxikat gyártó LEVC-t is birtokolja, ezen kívül a
Lotusban többségi tulajdonos, de a smart 50%-a, illetve a malajziai Proton 49,9%-a is a Geely kezében van.
Jó lesz, ha Fritzék odafigyelnek Björnékre motorfejlesztés címszó alatt. Nem szégyen a jobbtól tanulni…
Attól függ, hogy ki a jobb? Motorban és biztonságban biztos,
hogy a VOLVO!