Az EVX-hez hasonló kinézetűek lehetnek majd a Suzuki indiai modelljei
Egy olcsó és apró egyterűvel szeretne nagyobb szeletet kihasítani magának a Suzuki az indai autópiacon. A miniautók népszerűek a nagy népsűrűségű és alacsony jövedelmű lakosok tömegeivel rendelkező országban, de attól még az elektromos meghajtás ott is elterjedőben van, így az új egyterű minden bizonnyal villanyautó lesz a
Carscoops szerint. Ehhez pedig adott is minden, hiszen a Suzuki a Toyotával közösen fejleszti a 27PL "gördeszka" padlólemezt, ami a villanymotorokat és az akkumulátorokat többféle karosszériaváltozathoz is képes társítani.
A Suzukitól szokatlanul merész stílust kapott az EVX crossover
Egyelőre YMC kódnév alatt fut a fejlesztés az iparági pletykák szerint, és ha megvalósul az autó, akkor ez lesz a Suzuki első elektromos egyterűje. A fent említett platformon már bemutattak egy tanulmányautót: a Suzuki EVX koncepcióautó egy szintén kisméretű modell, de crossover. Annak a sorozatgyártású változatába 40 és 60 kWh-s akkumulátor kerülhet majd, az 500 km-es hatótáv sem kizárt, és még összkerékhajtással is kérhető lesz.
Ugyanez a padlólemez egyterűt is képes magán hordozni
Szintén az EVX tanulmányból következtethetünk a leendő elektromos egyterű stílusára, a kis crossover a Suzukitól eddig teljesen ismeretlen dizájnnyelvezetet mutatott be, ami egy egyterűnek is jól állna. A zéró emissziós modell érkezését valószínűsítik azok a korábbi hírek is, melyek szerint Indiában a következő években nem kevesebb, mint nyolc új autóval jelentkezik a Suzuki. Ezek főleg SUV-ok és egyterűek lesznek, közülük három kap majd elektromos meghajtást, ezek egyike lehet a YMC végleges változata. De a hibridek terén is erősít a japán márka, a Baleno, a Swift és a Fronx is kap vegyes meghajtást még a villanymodellek érkezése előtt.
Nem értem, miért hasonlít manapság minden autó Citroenre? Kétszintű lámpák, robotzsaru maszkok évek óta mindenütt… Ennek orrnak is elég egyértelmű a forrása, persze a
2016-os Cxperience tanulmánynak ez sokkal jobban állt…