Egyszerűsít az Audi, eltűnik a kétszámjegyű teljesítményjelölés

A rövidebb modellnévvel visszatér az Audi a jól megszokott formátumhoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hét éve gondolta úgy az Audi, hogy fontos megjelölni a teljesítményszinteket, de ez csak a márka motorkínálatát jól ismerőknek mondott bármit is.

Az Audi 2017-ben döntött úgy, hogy a motorméret megjelölése helyett az autók teljesítményét tünteti fel a csomagtérajtón, ezzel jól megkavarva a vásárlókat. Konkrét lóerők helyett számokkal jelölt kategóriákat kreáltak, az ebbe a tartományba eső motorok mind ugyanazt a számot kapták.
A 30-as szám például a 110-130 lóerő közötti tartományt jelöli, a 45 a 170-252 lóerős modellek farára került, a legnagyobb szám a 70, ezt csak az 544 paripa feletti modellek érdemlik ki. Mivel egy kategórián belül többféle motort is találunk, ezért a kétjegyű számokat még TFSI (benzines), TDI (dízel), g-tron (gázüzemű), e-tron (elektromos vagy plug-in hibrid) jelölésekkel, esetleg az összkerékhajtásra utaló quattro felirattal egészítették ki. Ennek a gyakorlatnak most vége szakad, az Audi az új Q6 esetén már nem alkalmazza ezeket a számokat. A négykerékhajtású verzió Q6 E-Tron Quattro, a sportverzió pedig a SQ6 E-Tron nevet kapja. Később várható egy hátsókerekes változat is, az csak simán Q6 E-Tron elnevezéssel érkezik. Az egyszerűsítés nem csak az elektromos modelleket érinti, hanem a hagyományos típusokról is eltűnnek a számok.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?