Egyszerűen vagány – Chevrolet Aveo teszt
Chevrolet Aveo 1.6 LTZ Plus AT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsőként teszteltük a Chevrolet vadonatúj kisautóját, az Aveót. Az ötajtós modell 1,6 literes benzinmotorral, gazdag LTZ Plus felszereléssel és automata sebességváltóval járt nálunk.
Karakteres az új Aveo megjelenése, nem fenyegeti a veszély, hogy beleszürkül a tömegbe. Üveg tolótető csak az LTZ Plus kivitelhez jár, a 17 colos felni ennél is opció
A zürichi nemzetközi bemutató után expressz sebességgel, elsőként az Autónavigátorhoz érkezett meg a Chevrolet Aveo egyik hazai tesztpéldánya, és mint ilyen, rögtön a csúcsváltozat próbálta számunkra bebizonyítani, hogy a svájci ismerkedés kedvező tapasztalata nem a véletlen műve volt. Az új modelleket mindig nagy várakozás előzi meg, és az új Aveo a nevétől eltekintve bizony minden vonatkozásában újjászületett. A GM legújabb kisautó-platformja, a külső és belső megjelenés, az anyaghasználat mind-mind előrelépést mutat, és a Chevrolet ezzel jelzi, hogy meghatározó szereplő kíván lenni a piacon, nem pedig egy alternatíva, ami csak úgy a vásárlók látókörébe kerülhet.
Nincs hiány egyedi részletekben: a plexibúra nélküli kettős fényszórók vonzzák a tekintetet, a hátsó ajtón a C oszlophoz került a kilincs, míg a hátsó lámpák a ködfényszórókhoz hasonlóan fekete műanyag betétbe kerültek
Manapság már megszokott jelenség, hogy a kisautók egyáltalán nem kicsik. Az Aveo is erősíti ezt a szabályt, ugyanis - ha csak 39 milliméterrel, de - kinövi a négyméteres hosszúságot, és illeszkedik abba a vonulatba, ahová például a Fiat Punto Evo is besorolható. A markánsan, vízszintesen osztott, krómkeretes hűtőmaszk a Cruze és a Spark után értelemszerűen megjelenik, hiszen fontos arculati elem, ellenben újdonságokat is találni. Persze, nincs új a Nap alatt, a közös búra nélküli fényszórókat az Alfa Romeo már elsütötte a 159-esnél, míg a C oszlopba rejtett kilincs a 156-os és a 147-es milánói típusok jellegzetessége – volt. A megjegyzéseinket azonban nem bántó szándékkal tesszük, az Aveo összhatását tekintve nagyon is „rendben van”, üde színfoltja a kategóriájának, különösen a tesztautón látható Grand Canyon Brown metálfényezéssel. A /50-es abroncsokkal felgumizott 17 colos felnik opciós tartozékok, szériában még a kínálati plafont jelentő LTZ Plus is csak 16-osakat kap, ami a menetkomfort szemszögéből nézve viszont inkább előnyös, mint hátrányos tulajdonság.
Kisautóknál még nem általános jelenség a puha plasztik, az Aveo felületei is kemények, de ezen kívül dicsérhető a belső. Bőrkormányt csak a csúcsmodell kap, a volánról vezérelhető tempomat azonban, szinte hihetetlen módon, minden változatban a szériafelszerelés része
Ötletes a műszerpark, de a fényerő nem szabályozható fokozatmentesen, a világítás bekapcsolására halványabb lesz, de ez éjjel kevés
Még a csúcsváltozat légkondicionálója sem automata, de ülésfűtés csak ehhez jár. A kormánykerék küllőjén a középső, SRC feliratú tekerőn néha elcsúszik az ujj, praktikus lenne egy kis pöcök, ahogy a másik oldalon, a tempomatnál megoldották. Egyik elektromos ablak sem képes automata üzemmódra, sem le, sem fel, és este sötétben kell tapogatni a világítás nélküli kacsolók után
Utasoldali légzsák ellenére is van dupla kesztyűtartó - a felső részben USB csatlakozó található
A 252 centiméteres tengelytávnak köszönhetően négy felnőtt kényelmesen utazhat hosszabb távon, a tető lejtése hátul még nem drasztikus, van hely a fejeknek, a lábaknak, és alaphelyzetben 290 liternyi tér jut a csomagoknak. A variálásnál hátrány, hogy a hátsó ülőlap egyben van és nem hajtható fel, csak a támlák dönthetők a standard 60:40 arányban, ellenben az Opel Astrából ismert csomagtérpadlószint-változtatás lehetősége a Chevyben is adott. A biztonság példaértékű, nem csak a csúcsmodell, hanem az összes Aveo alapáron kapja a blokkolásgátlót (ABS), a menetstabilizálót (ESC), a front-, oldal-, és függönylégzsákokat. Hasznos adomány a visszagurulás-gátló is – kevésbé gyakorlott vezetőknek megspórolhatja néhány lökhárítós karcolás javítását, vagy a kuplung idő előtti cseréjét.
Mélyebbre is helyezhető a csomagtér padlója. Méretéhez képest elegendő férőhelyet kínál az ötajtós Aveo, az első sorban, a vezetőüléshez karfa is jár. Az ülések kemények, hosszú távon sem kényelmetlenek
Láncos helyett vezérműszíjas az 1,6 literes, 115 lóerős benzinmotor - városban tetemes a fogyasztása
Jó ötlet a hüvelykujjas váltógomb, de nem logikus, hogy a használatához előbb a kart kell mozgatni
Változatlan az Aveo név, de teljesen új konstrukció rejtőzik mögötte - minden esélye megvan a sikerre
Hátulról is könnyen beazonosítható az új Aveo. A széles C oszlopok miatt korlátozott a kilátás, a tolatóradar hasznos tartozék, de ez csak a legdrágább LTZ és LTZ Plus kivitelekhez érhető el (ezeknél széria)
Bár a kisautók nem igazán fogynak még olyan mennyiségben a hazai piacon, mint korábban, az új Chevrolet Aveo jó esélyekkel indul hódító piaci körútjára. Dekoratív megjelenésével, használható méretű utasterével és tisztességes kidolgozásával a modell - focis hasonlattal - nem a kispadról nézi a konkurensek játékát, hanem az iménti tulajdonságaival, valamint megnyugtató biztonságával és komfortos felszerelésével a támadósor oszlopos tagja kíván lenni.