Egyszerű megoldással növeli a villanyautók hatótávját a Hyundai

Egy aktív aerodinamikai elem segítségével messzebbre jutnak a Hyundai és Kia elektromos autói

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hagyományos motorok esetében a hatótáv marginális kérdésnek számított, ám a villanyautók rivaldafénybe helyezték a megtehető kilométerek számát.

Minden egyes megtehető plusz kilométerért vért izzadnak a gyártók, a katalógusadatok optimista becslése pedig a megboldogult NEDC ciklust idézi. Az ár mellett a hatótávpara az, ami számos vásárlót eltántorít, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen táv győzhető le egyetlen töltéssel. A Hyundai/Kia páros a légellenállási együttható lefaragásával talált még néhány plusz kilométert, ami ugyan nem egetrengető, de a megoldás sem túlzottan bonyolult. Az Active Air Skirt egy dinamikus aerodinamikai elem, amely csak bizonyos sebesség felett lép működésbe. A műanyag terelőlapok a lökhárító aljából bújnak elő, de csak akkor, ha az autó eléri a 80 km/h-át. Ha a sebesség 70 km/h alá csökken, a szoknyák visszacsúsznak a helyükre, ami azért is előnyös, mert így védve vannak a padkáktól és a fekvőrendőröktől.
Hirdetés
Az AAS előnye, hogy a lapok elterelik a kerekek irányából a levegőt, ezáltal csökken a turbulencia, így kevesebb energiát igényel az autó mozgatása. Járulékos haszon, hogy a stabilitás is növekszik. Az elemek alsó része gumiból készül, egy felpattanó kavics vagy 200 km/h feletti menetszél sem tesz kárt benne. A teszteket egy Genesis GV60 crossoveren végezték, az autógyártó számításai szerint hat kilométerrel lett nagyobb a hatótáv, de persze csak akkor, ha nagyobb tempóval hajtják az autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?