Mélyre nyúlnak a terelőlapok, amelyek alacsonyabb sebességnél visszahúzódnak, így nem törnek le, ha fekvőrendőrön halad át az autó
Minden egyes megtehető plusz kilométerért vért izzadnak a gyártók, a katalógusadatok optimista becslése pedig a megboldogult NEDC ciklust idézi. Az ár mellett a hatótávpara az, ami számos vásárlót eltántorít, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen táv győzhető le egyetlen töltéssel. A Hyundai/Kia páros a légellenállási együttható lefaragásával talált még néhány plusz kilométert, ami ugyan nem egetrengető, de a megoldás sem túlzottan bonyolult.
A Genesis GV60-on tesztelték a berendezést, 2,8%-kal csökkent az autó légellenállása
Az Active Air Skirt egy dinamikus aerodinamikai elem, amely csak bizonyos sebesség felett lép működésbe. A műanyag terelőlapok a lökhárító aljából bújnak elő, de csak akkor, ha az autó eléri a 80 km/h-át. Ha a sebesség 70 km/h alá csökken, a szoknyák visszacsúsznak a helyükre, ami azért is előnyös, mert így védve vannak a padkáktól és a fekvőrendőröktől.
A GV60 kizárólag elektromos meghajtással készül, a 4,52 méter hosszú crossover 228, 318 és 436 lóerős teljesítményszintekkel érhető el
Az AAS előnye, hogy a lapok elterelik a kerekek irányából a levegőt, ezáltal csökken a turbulencia, így kevesebb energiát igényel az autó mozgatása. Járulékos haszon, hogy a stabilitás is növekszik. Az elemek alsó része gumiból készül, egy felpattanó kavics vagy 200 km/h feletti menetszél sem tesz kárt benne. A teszteket egy Genesis GV60 crossoveren végezték, az autógyártó számításai szerint hat kilométerrel lett nagyobb a hatótáv, de persze csak akkor, ha nagyobb tempóval hajtják az autót.