A 40d motorral szerelt X5 és X6 modellek mostantól könnyű-hibrid rendszerrel készülnek
Jelentősen bővíti hibrid motorkínálatát a BMW, 48 voltos hibrid rendszerrel látja el a benzines és dízel modelleket, most az X5 és X6 erősebbik dízele került sorra. Az X5 és X6 40d modellek 3,0 literes soros hathengeres gázolajos motorját két, lépcsőzetesen működésbe lépő turbó lélegezteti, mostantól pedig egy 11 lóerős kis villanymotor is támogatni fogja. Az X5 és X6 40d könnyű-hibrid rendszert, vagyis 48 voltos feszültséggel működő kiegészítést kapott. A dízelmotorra szíjjal csatlakoztatott indítógenerátor önmagában nem képes mozgatni az autót elektromosan, de számtalan trükkre képes, amik mind a motor hatékonyabb működését és ezzel a jobb károsanyag-kibocsátást szolgálják.
Az új indítógenerátor hagyományos üzemben tölti az akkumulátort, intenzívebb lassulás esetén visszatermel, gyorsításkor pedig levesz némi terhet a motorról azáltal, hogy a szíjon keresztül közvetlenül a főtengelyt hajtja meg rövid ideig. Emellett hatalmas szerepe van a stop-startos leállításoknál és újraindításoknál is. Sokkal gyorsabban képes újraindítani az így hamarabb megállítható motort, mint a hagyományos stop-start rendszerek, valamint egészen észrevétlenül dolgozik. További hozadéka is van, mégpedig a vitorlázó funkció, mely eddig csak Eco Pro üzemmódban volt elérhető, ám mostantól az X5 és X6 40d-ben már Comfort módban is kihasználható, ilyenkor a gázt elengedve a váltó üresbe kapcsol, ezzel a kigurulás idejét és hosszát jelentősen megnyújtva, miután motorfék ilyenkor nincs. A 340 lóerős dízelmotorral szerelt X5 és X6 xDrive 40d modellek 5,9–6,4 l/100 km, illetve 5,8–6,2 l/100 km vegyes fogyasztást és 154–167, valamint 153-164 g/km károsanyag-kibocsátást ígérnek.