A Sphere tanulmányautók az Audi jövőjét vetítik előre
A
Skysphere túrakupé, a
Grandsphere luxuslimuzin és az
Urbansphere egyterű után az Audi tervezői megemelt, négyajtós kupét terveztek, ami az Activesphere nevet kapta. Az autó majdnem öt méter hosszú, szélessége két méter, magassága pedig 1,6 méter, tehát egy A6 méretű jármű. Formailag pedig merít napjaink SUV-jaiból, miközben elegáns kupé is próbál lenni, vagy épp pickup, hiszen erre is van lehetőség. A terepjárós hangulatot a változtatható hasmagasság erősíti, ami a légrugós adaptív futómű tesz lehetővé. Terepen 208 és 248 milliméter lehet a szabad magasság, míg burkolt utakon 168 millimétere csökkenthető.
Természetesen az összkerékhajtást sem hagyták ki az autóból, amelynek villanymotorjai összesen 442 lóerőt termelnek, 720 Nm forgatónyomaték kíséretében. Akkumulátora 100 kWh kapacitású, ami 600 kilométeres hatótávhoz elegendő, viszont 270 kilowattal is töltető, így 5 százalékról 25 perc alatt töltődik 80 százalékra. Ám az igazén nagy durranás belül vár.
Sokcélúságát domborították ki a sajtófotókon
Az utastérben úgynevezett vegyes valóságú megjelenítés vár az utasokra. Amennyiben a vezető átadná a kormányt a számítógépnek, akkor egy VR szemüvegen keresztül kezelheti az autó különböző funkcióit. Érintéssel, gesztusokkal vagy szemmozgással léphet interakcióba a 3D-s grafikákkal. Az egyes menük/funkciók pedig az érdeklődési pontok közelében vannak ábrázolva, tehát a klímavezérlés a szellőzők környékén, a zenei menü a hangszórók mellett és így tovább. Persze a korábbi Sphere koncepciókhoz hasonlóan az Activesphere sem fog közvetlenül sorozatgyártásba kerülni. Néhány stílusjegye, vagy technikai megoldása azonban valószínűleg bekerülhet a négykarikás villanyautókba, remélhetőleg nem a túl távoli jövőben.
Virtuális valóság vár az utastérben
Hagyományos módon is vezethető