Kabrió vagy targa, a VW Polo mindkettőt tudja, 290 példány készült a nyitott verzióból (Forrás: Classic Car Auctions)
A végeredmény hasonló, de mégis más módon teszi szellőssé az utasteret a kabrió és a targa. A gyártók inkább előbbit választják, a targa mindig is különc megoldásnak számított, de hogy egy modellen mindkettő jelen legyen, az párját ritkítja. Ráadásul nem is egy drága sportkocsiról van szó, csupán egy néhány száz példányban készült régi Polo vetkőztethető kétféle módon.
A motorhoz nem nyúltak, 55 és 75 lóerővel készült, mindkettő 1,3 literes (Forrás: Classic Car Auctions)
A típus nem is a Volkswagen találmánya, hanem Walter Treser nevéhez fűződik, aki az Audinál szerzett hírnevet. A német mérnök a négykarikás márka speciális járműfejlesztő részlegénél dolgozott, tőle származik a quattro kifejezés, ami mind a mai napig a négykerékhajtású Audikat jelöli, de a gyári ralicsapatot is évekig irányította. Később saját manufaktúrát alapított, ahol az ős-quattróból is készült kabrió, de a Volkswagen Polo sem úszta meg a “csonkolást”.
A beltérben nem akad sok látnivaló, hátra inkább kisebb termetűeknek jut csak hely (Forrás: Classic Car Auctions)
Az autó Polo Treser GT névre hallgat, amiből összesen 290 példány készült 1991 és 1993 között, ebből 10 gördült ki Treser manufaktúrájából, a többit egy osztrák partner készítette. A kisautó különlegessége, hogy kivehető csak az utastér fölötti rész, de ha tovább bontanánk, akkor a hátsó szélvédő is eltávolítható a keretével együtt, így teljes értékű kabrió válik a VW-ből. A tervezőt dicséri, hogy egyik elemet sem kell otthon hagyni, mindennek jut hely a csomagtartóban. Arról nincs adat, hogy mennyi úszta meg épségben az elmúlt közel harminc évet, de ha fel is bukkan egy-egy példány, akkor sem kell lottót nyerni hozzá, nagyjából 4 millió forintért cserélnek gazdát a különleges Polók.
A kilencvenes évek elején, a második generáció frissített darabjaiból született a targa/kabrió (Forrás: Classic Car Auctions)