Egyszerre három hibriden dolgozik a Volvo
Volvo öko-kísérlet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az autógyárak nagyon ritkán avatják be a nagyközönséget a műhelytitkaikba, a Volvo most azonban kivételt tett: három, alternatív meghajtású modellel kapcsolatos terveit fedte fel a fejlesztési munkálatok elején.
Ideálisnak tűnő öko-autókkal kísérletezik a Volvo, és a svéd gyártó szokatlan módon már a projekt korai szakaszában kiteríti a kutatás-fejlesztési részleg lapjait. A mérnökök összesen háromféle rendszerben gondolkodnak, a cél pedig a plusz ezer kilométernyi hatótávolság elérése.
Mindhárom konfigurációban közös a bioetanollal is üzemeltethető, háromhengeres benzinmotor, az első kerekeket meghajtó, 111 lóerős villanymotor, valamint a 40 kW teljesítményű generátor. Az első kísérleti autó 60 lóerős, belső égésű motorja közvetlenül a generátort hajtja, ami energiával látja el az elektromotort. A jármű elméleti hatótávolsága 1110 km, ebből 110 - azaz gyakorlatilag 10 százalék - tisztán elektromos üzemben.
A második lehetőségnél döbbenetes a teljesítménynövekedés, turbóval 190 lóerőre tornáznák fel a benzinmotort, és a generátor mellett nem az első, hanem a hátsó tengelyt hajtaná. A villanymotor teljesítményét is hozzáadva 300 lóerős, összkerékhajtású autót kapnánk, amelynek hatótávolsága nulla emissziós üzemben 75, bekapcsolt benzinmotorral további 1000 kilométer. A harmadik Volvo modellben a 190 lóerős benzines, illetve az elektromotor egyaránt a kísérletre kiszemelt V60 első kerekeit hajtja. A belső égésű motor egyben az akkumulátort is tölti, de a hajtásba kizárólag csak nagyobb sebességnél kapcsolódik be. A hatótávolság 1050 kilométer, az előbbiekben megismert megosztásban.
A kísérlet célja nem az, hogy a Volvo egyetlen, univerzális megoldást találjon: elég, ha tisztán látható, melyik technológia mire képes, de leginkább mire alkalmas a közeljövőre nézve.
forrás: ECO Hírügynökség