Egyre több munkáját veszti el Carlos Ghosn
Egy hete tartóztatták le Carlos Ghosn-t, a háromból ma már csak egy gyártónál dolgozik hivatalosan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eltelt egy teljes hét Carlos Ghosn, a Renault-Nissan-Mitsubishi vezérének letartóztatása óta, és ő maga még mindig nem nyilatkozott, a Nissan után most a Mitsubishi is lépett.
Egy hete robbant ki az autóipar újabb botránya, mely messze nem akkora és messze nem érint annyi embert, mint a dízelbotrány, mégis temérdek kérdést vet fel, de a legfontosabb, hogy miért történt? Carlos Ghosn személyes ügyéről van szó, mivel saját jövedelmével kapcsolatban került bajba a japán hatóságokkal szemben. Összesen minimum 44 millió dollárnyi bevételről felejtett el beszámolni a vádak szerint, egyes források szerint ez 71 millió is lehet, és erre épp saját cége hívta fel a hatóságok figyelmét. Ghosn ellen belső vizsgálatot indítottak évekkel ezelőtt, minek következtében több szabályszegésre is fény derült, többek között arra, hogy céges költségen jótékonykodott és járt nyaralni is. Letartóztatták Tokióban, pár nappal később a Nissannál kirúgták, most pedig a Mitsubishi is bejelentette, hogy nem várják vissza Ghosn-t, hivatalosan is kirúgták. Egyes pletykák szerint ugyanakkor koholt vádról van szó, ugyanis a japánok nem tudták elfogadni a vezért.
A Mitsubishi élén egyelőre a jelenlegi igazgató, Osamu Masuko tölti be a posztját. Masuko úgy nyilatkozott, hogy sokkolta a hír, és még mindig nem hiszi el, hogy ez megtörtént, de főként azt nem érti, Ghosn miért csinálta ezt? Carlos Ghosn-nak sokat köszönhet mindhárom márka, ugyanis az egyesítéssel a világ egyik legnagyobb autógyártójává fejlesztette a vállalatot, 2017-ben összesen 10,6 millió autót adtak el. Ghosn az autóipar egyik legjobban kereső embere volt, A Renault-tól és a Nissantól kapott kombinált fizetése 2015-ben 17 millió dollár, vagyis közel ötmilliárd forint volt. A Renault-nál egyelőre még mindig vezérigazgatói poszton tartják Ghosn-t, és az egyesült márkák nagy részét, több mint 43%-ot birtokló franciák addig nem lépnek, amíg Carlos Ghosn előzetesben van, de minimum megvárják, amíg nyilvánosság elé lép.
Fel kéne oszlatni ezt az egész hóbelevancot. A dízelek lecsengésével a Nissannak már nem sok szüksége van a franciákra, a Mitsubishi vélhetően már nem is fog francia dízelt kapni, az elektromos vonalat mindhárom gyártó egymástól elkülönülten viszi, pick-up és egyéb haszonjármű fronton meg amúgy is bevett dolog a más gyártókkal való kooperáció, nem kell hozzá feltétlenül részesedést vásárolni… Látszik amúgy, mennyire más az értékrend Ázsiában és Európában. Ez az eset is jól példázza, de pl. a BMW tűzeseteit is vasszigorral büntették Koreában, Európában meg a szokásos eltussolás, mismásolás, kifogások keresése, “patópálurazás” volt a “módszer” 😀
Ennél bonyolultabb a helyzet, hogy a dieselek lecsengése miatt már nem kell a Nissannak a Renault (egy azért, mert azért a lecsengés csak részleges, flottaszinten bőven megélnek belőle a gyártók). Nissan-t 19 évvel ezelőtt kirántottak a lecsóból, most hogy évek óta is anyagilag is rendben van a cég, teher lett francia részesedés és befolyás a japánok szemében.
Ha valóban igazak a vádak, a Japánok hamarabb (évekkel korábban) is léphettek volna, de eddig nem tették. Szépen tervszerűen megpuccsolták (elég csak az őrizetbe vétele után azonnal megjelenő Japán közleményeket elolvasni), ügyesek voltak.
Te tényleg alapvető tényeket képes vagy ignorálni hogy az ideológiáidat nyomathasd. Értékrend. Kicsit olvass utána, Kobe Steel, Mitsubishi botrány (ami után megszerezte a Nissan a tulajdoni részét), vagy akár a Citicorp sztorit, amiben nagyon hasonló módszereket alkalmaztak.
A sajtó nem majomként kopipészetlő része már nyíltan puccsot emleget. Gyakorlatilag túszul ejtették Ghosnt, hogy megakadályozzák hogy a “szövetség” lenyelje a Nissant.
Nem tudom, kettőnk közül ki volt az, aki a BMW-tüzeket ignorálta… Most legalább tisztán látsz, te önelégült majom – kezdettől fogva írtam neked, hogy a Renault – Nissan – Mitsubishi szövetségben EGYENLŐSÉG van. Ezt hivatalos forrásokra alapozva írtam, ezzel szemben te csak a buta nótádat fújtad folyamatosan.
Szívből remélem, hogy feloszlik ez az egész és a Nissan a saját útját járhatja. Te jössz mindig azzal, hogy az autóipar folyamatosan változik: igen, ez így van, most is egy változás várható. A Daimler-Chryslernek is vége, a Ford – Mazda házasságnak is, lehet, hogy ez is megszűnik. Azért, mert anno a Renault kihúzta a xarból a japánokat, még nem lesznek örökre összenőve. Bár emberek szokták mondani egymásnak, hogy “ezért a tettedért örökre hálás leszek neked”, de az üzleti életben ez marhára nem így működik…
Egyenlőség. Baxki, te tényleg egy álomvilágban élsz.
Szerinted egyenlőség az ha az egyik cég 43%-kal meghatározó tulajdonos, a másik pedig nem szavazó részvényt vásárol az egyikben?
Milyen befolyása van a Nissannak a Renault-ra? Legfeljebb annyi hogy feltőkésítette megemelve a részvényárát, de szavazati jog nélkül.
Mitől egyenlő ez?
https://slideplayer.hu/slide/2238496/
A linkelt szlájd egy szépen megcsinált marhaság. Vagyis annál is rosszabb mert sunyi módon hazudik miközben tényeket épít be,
Csak a kellemetlen tényeket mellőzi. “Nem szállhat ki bármikor”.
Hagy fordítsam le neked:
Természetsen a szüvetségből könnyebb kilépni, de ez nem azt jelenti hogy a Nissan bármikor is szabadulna. Ez egy ordas hazugság.
Kiszállás mindössze annyit jelenthet, hogy mindkét fél bármikor feladhatja a saját részvényplakettjét ha értékesíti a tőzsdén. Viszont a másik tulajdonrészével nem tud mit kezdeni.
És ugyebár a Renault meghatározó tulajdonos, míg a Nissannak van egy csöjkkentett értékű plakettje, ami csak osztalékfizetésre jogosítja (ha a tulajdonosok (a Nissan nélkül, mert ő nem szólhat bele) úgy dönt, hogy osztalékot fizetnek, és mondjuk nem a maradék Nissan részvényt vásárolják fel).
Szóval kellemetlen a helyzet, de a NIssan SEMMIT sem tud ez ellen tenni….
Vagyis de, tőrbe csalja a Renault delegált vezetőit és gyenge lábom álló vádakkal fogságban tartja, miközben épp a sikeres francia – japán gazdasági kapcsolatok 100 éves évfordulójának bankettjére voltak hivatalosak (nem vicc, olvass utána), ahonnan Saikawa egyenesen ment sajtótájékoztatót tartani Ghosn letartóztatásáról (és nyilvánvalóan mindenről képben is volt).
Önmagában vicces hogy egy felügyelőbizottsági elnököt tartóztatnak le, miközben a CEO a sajtónak nyilatkozik….
Befejeztem a beszélgetést. Se kedvem, se időm, se energiám, hogy ezredszer is a faxságaidat olvasgassam.
Te toltál ide egy teljes marhaságot. Tanulj meg angolul és a világ kinyílik előtted.
Olyan alapvető dolgokat hagy ki a szlájd hogy a Nissan de facto csődbe ment (“hozzájárul a Nissan adósságának csökkentéséhez” ez a valóságban egy 20 milliárd dolláros adósság volt, amit pár év alatt hozott össze): https://www.channelnewsasia.com/news/cnainsider/outsider-rescued-nissan-brink-bankruptcy-carlos-ghosn-9462320
Egy ilyen léket kapott hajó egész japánt vihette volna, egy mentőcsomag nem lett volna elég, kellett egy menedzser-zseni aki szanálta. Ez lett Ghosn, akit azért voltak kénytelenek elfogadni mert a tulajdossá vált Renault őt nevezte ki. A szlájdokban említett “szinergia” addig releváns, hogy csökkenti a Nissan veszteségét és profitot hoz a Renaultnak. Schweitzer pedig jól járt hogy az ifjú titán Ghosnt egy teljesíthetelen megbízatással tudja megfékezni (azóta több ilyen titánt hatástalanított Ghosn, leugtóbb Tavarest).
Ezen felül pedig feltőkésítették magukat a szanált Nissan nyereségével.