Egyre több, már 120 ezer veterán jármű rója útjainkat

A magyar oldtimer állomány 2012-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A veteranpark.hu ismét felmérte a hazai veteránjármű-állományt, mely a másfél évvel ezelőtti adatgyűjtéshez képest 30 százalékkal nagyobb létszámot mutat.

A veteranpark.hu közösségi veteránjármű-enciklopédia ismét felmérte a hazai állományt, mely a legutóbbi adatgyűjtéshez képest a darabszám tekintetében 30 százalékkal nőtt. Az elemzés elkészítéséhez a VeteránPark felkérte a Központi Statisztikai Hivatalt, hogy állítsa össze az 1982-ben vagy azelőtt gyártott, Magyarországon forgalomban lévő járművek listáját. Az adatok a KSH legutóbbi, 2011. december 31-én végrehajtott frissítése alapján készültek. A VeteránPark a toplisták összeállítása során csak azokat a márkákat és típusokat vette figyelembe, melyek nem kerültek átépítésre, állapotuk az eredeti vagy a korabeli gyártásnak megfelelő - továbbá hazai forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkeznek. Az így nyilvánvalóan csak részleges, ám hivatalos adatok szerint a legidősebb jármű immár 114 éves, a márkák tekintetében veteránkorú autóból Lada, motorból pedig MZ van a legnagyobb példányszámban forgalomban.
Top 10 legidősebb forgalomban lévő veteránkorú autó:
  1. Panhard Levassor (1898)
  2. Panhard Levassor (1899)
  3. Panhard Levassor (1900)
  4. De Dion Bouton (1902)
  5. Fiat Wiener Dolomit C2 (1910)
  6. Ford T-model (1917)
  7. Citroën C2 (1922)
  8. Citroën Torpedo (1922)
  9. Citroën B2 (1923)
  10. Salmson VAL 3 (1923)


Forrás: VeteranPark adatgyűjtés[/szlista]

Forrás: VeteranPark adatgyűjtés [/keret]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Egyre több, már 120 ezer veterán jármű rója útjainkat

  • 2017.10.31. at 00:49
    Permalink

    Bizony-bizony a cikk írója jól látja a helyzetet. A jelnlegi árak mellett az emberek kapaszkodnak a jól bevált régi és olcsó technikához. Pár éve már én is a veteránosok táborát erősítem egy ’79-es évjáratú Trabant 601-el. Nem hivatalos OT rendszámos, mert nem teljesen eredeti, ezért rendes, műszakis autó. De nem a csóróság vitt rá, szerelem ez a javából !

Vélemény, hozzászólás?