Egyre több honfitársunk vesz CNG üzemű autót – használtan

Rákaptak a magyarok a használt CNG-autókra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre több használt CNG-autót hoznak be az országba - a CNG-töltőállomásokat üzemeltető BGW Kft. tapasztalatai szerint.


Ha még messze nem is minden helyen, de egyre több töltőállomáson lehet CNG-t tankolni. Mivel olcsóbb ezzel autózni, mint benzinnel vagy gázolajjal, honfitársaink kezdenek is rákapni. Minderről a BGW Kft. legújabb CNG-kútjának átadásán lehetett hallani minap, Keszthelyen. A BGW ügyfelei egy autóvásárlást ösztönző üzemanyag-kedvezmény programnak köszönhetően március végéig 16 darab használt CNG-üzemű járművet vásároltak. A cég által indított programban minden járműtulajdonos 300 ezer forint értékű üzemanyag kedvezményben részesülhet, ha használt vagy új CNG-járművet vásárol, illetve helyez forgalomba. A hazai tulajdonosok főleg Németországból hoztak be 3-6 éves autókat. „A preferált típusok között található az Opel Zafira, a Volkswagen Touran, de akadnak olyanok is, akik Mercedes-Benz E-osztályt helyeztek forgalomba idehaza” – jegyezte meg Zsandarova Krisztina, a BGW Kft. kereskedelmi vezetője.
Tavaly egyébként összesen 295 darab használt CNG-üzemű személyautót vásároltak Magyarországon. Ezek többsége CNG/benzin, illetve CNG/dízel üzemű volt. A legnépszerűbb használt CNG-típusok között található a Fiat Multipla, a Volkswagen Caddy, a Volkswagen Touran, valamint a Passat. A trendekből azonban egyértelműen kiolvasható, hogy egyre többször választanak a vásárlók itthon prémium kategóriás CNG-autót. A Mercedes-Benz E-osztályból például csak tavaly 16 darabot helyeztek forgalomba. Ezen kívül érkezett még az országba Audi A3-as, A4-es, A6-os, Q7-es, valamint Jaguar X-type, Mini, BMW X3-as is CNG-üzemmel.
Hirdetés
Az újonnan eladott CNG-üzemű személyautókat és kishaszonjárműveket illetően azonban már nem ilyen kedvező a helyzet, bár szerény növekedés itt is kimutatható. Míg 2015-ben nyolc darab új CNG-autót vásároltak idehaza, addig egy évvel később már 18 darabot, kishaszonjárműből pedig tavaly 11 példányt vettek újonnan. a százalékos bővülés tehát óriási, a CNG üzemű autók számai azonban még mindig igen marginálisak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Mivel LPG-vel közlekedtem, elsősorban gázos kutakat kerestem. De ha már kútkereső és Olaszország, akkor: https://www.prezzibenzina.it/

    Nem tudom hányszor tankoltál odakint, de hidd el nekem, általában a térképtalálat nem mindig egyezik a valósággal. Amikor szerveztem Olaszországi útjainkat, a nagyobb városok környékén nem volt nehéz LPG kutat találni (csak egy példa: Rómán belül szinte nincs LPG-kút, a körgyűrű és vonzáskörzetében viszont minden másodiknál tudsz tankolni, de a köztes célpontoknál már problémásabb volt a helyzet, mert többnyire csak papíron árult a kút autógázt. Vagy ha árult is, éppen ki volt fogyva, vagy hiába volt papíron nyitva, mégsem volt nyitva) A CNG (odakint METANO) annyira “ritka” odakint is, hogy már 20km-ről ki van táblázva, hol tudsz majd CNG-t tankolni.

    Ezek a saját tapasztalataim.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    “Tavaly egyébként összesen 295 darab használt CNG-üzemű személyautót vásároltak Magyarországon. Ezek többsége CNG/benzin, illetve CNG/dízel üzemű volt.”
    Hoppá! CNG/dízel? Feltételezem, hogy a HaHu-ról jött az adat. A tisztelt Szerző biztosan hozzáfér az adatbázishoz. Volna rá mód, hogy utánajárjon, valóban CNG/dízel üzemű volt-e az autó, vagy pusztán arról van szó, hogy a hirdető rossz kategoriában hirdette. Azért érdekes a dolog, mert tudtommal nagyon nehéz dízel autót CNG -s vegyes üzemre papírozni…
    Köszi!

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Még mindig megéri LPG-vel járni, jövedéki adó emelés ide-oda. Főleg külföldre éri meg vele autózni, egy olasz/görög/lengyel útirányt költséghatékonnyá tud tenni. Ausztriában kicsit kevés a kút, de Németország és Franciaország is rengeteg kúttal rendelkezik.

    CNG-vel nekem csak ez a gondom, hogy a magyarországi CNG-kutak száma elenyésző (Budapesten is erős kompromisszum kilométereket kerülni egy tankolás miatt, bár ez néha LPG-vel is így volt, de külföldön sem túl rózsás a helyzet, Olaszországban minden ~tizedik kúton van LPG, minden ~századikon CNG), ráadásnak a hatótáv is kisebb, mint LPG-vel (ott egy pótkerékbe építettel lazán megvolt a 400km és megmaradt a csomagterem is)
    CNG buszokba-teherautókba lenne ideális, városon belül nem is engednék mást.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Pont ez a félelmem nekem is, tisztán emlékszem amikor az egekben járt a benzin literenkénti ára és sokan szereltették befelé autóikba az LPG-t, aztán drága kormányunk egy huszárvágással beintett és megemelte a jövedéki adót. Ne legyen igazam, de tuti az elektromos autók tulajdonosait is ráültetik a szopórollerre később, a CNG-sek is számíthatnak majd erre. Ahogy akkor, most sem értem ezt. Míg más országok masszív kedvezményeket adnak az alternatív üzemanyaggal hajtott gépkocsik vásárlásának ösztönzésére, addig itthon újabb sarcot vetnek ki az amúgy sem olcsó autózásra.

  • 2017.10.27. at 18:53
    Permalink

    Ne legyen igazam, de nehogy az legyen a sorsa mint az lpg-nek (jövedéki adóval alávernek). Ha jól tudom jelenleg (még) jöv. adó mentes a CNG EU-s előírás miatt (ha jól tudom pár év múlva ez is lejár).
    Itt Szegeden pl több helyi járatú busz is CNG-vel üzemel,zéró dízelfüsttel. Nem is értem miért nem terjedtek el jobban az országban ezek, hiszen a dízelek károsanyag-kibocsátásának töredékét hozzák.

Vélemény, hozzászólás?