Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa – menetpróba
Opel Corsa F: a dízel talán a benzineseknél is finomabb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megvolt a hatodik generációs Opel Corsa nemzetközi tesztvezetése is, egy kivételével a kezdeti kínálat összes motorját sikerült kipróbálni; az elektromos jövő tavasszal érkezik.
Nem lehet eltitkolni, volt egy kis csúszás az Opelnél, hiszen egy kereskedői tesztautót már múlt héten sikerült kipróbálni itthon az új Corsából, miközben a nemzetközi menetpróba csak e héten volt, Horvátországban. Utóbbin természetesen hosszabban és több verziót is sikerült vezetni, s azt kell mondjam: az 1982-ben debütált, s azóta csaknem 14 millió példányban elkelt Corsa hatodik generációja továbbra sem okozott csalódást, sőt, még mindig tartom magamat ahhoz, hogy nincs nagyon olyan helyzet, amihez nála komolyabb autóra lenne szükség. Az újdonság nem mellesleg a Magyarország Autója 2020 címért is versenyben van a kisautók szegmensében.
A gyáriak természetesen nagyon németnek, nagyon általuk hangoltnak mondják a Corsa F-t, azaz a hatodik generációt, ami több szempontból is fontos modelljük. Globálisan még az idei évben, az ötödik (E) generáció kifutásakor is a Corsa volt a legnépszerűbb Opel (nem mellesleg 6,5 százalékkal) növelni is tudta eladásait, másrészt
ez az első olyan fő modelljük, ami már PSA platformon jelent meg.
A Peugeot 208-cal és a DS 3 Crossback-kel azonos CMP platformra épülő Corsa F mintegy tizedével, verziótól függően 108 kilogrammal lett könnyebb elődjénél, így a bázisverzió 980 kilogrammos saját tömeget tud felmutatni. Ráadásul a mostani, PSA platformos Corsát rekord idő, mindössze 2 év alatt fejlesztették ki, azok után, hogy a PSA akvizíciókor már szinte készen volt az új Corsa, csak épp GM alapokon, így azt gyakorlatilag kénytelenek voltak eldobni.Opel Corsa F - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4060 | 1765 | 1433 | 2538 | 309 |
A sportosabb építésmódhoz nagyon jól passzolnak a mai Opelekre jellemző markáns vonalak. A dizájn – legyen külső vagy belső – nem árulja el, hogy az alapokat ehhez az autójához már a PSA-tól kapta a cég. Kívülről meghatározó elemek a lámpák, nem csak dizájn szempontjából,
a kisautók között elsőként a Corsa kínál (IntelliLux) LED Mátrix fényszórót, amit a bemutatón sötétben is kipróbálhattunk.
Ahogyan az akár az Insigniától is megszokott, iszonyatosan jó fényerőt ad, vakításmentes, gyorsan reagáló távfénnyel. Nincs ideges reflektorkapcsolgatás, szépen, finoman alkalmazkodik a csóva a menetkörülményekhez. Ráadásul az IntelliLux fényszóró mellett egy olcsóbb, Eco LED is rendelkezésre áll, ha kevesebb pénzből szeretnénk az alap halogén által adottnál jobb fényerőt.Ahogyan a fényszóró is mutatja, a Corsa minden eddiginél komolyabb, minden eddiginél nagyobb és masszívabb. A kormányszervó például magára a fogaslécre került, s persze az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés is teljesen új. Németesen feszes hangolású, de nem tűnt vészesen keménynek. A gyáriak természetesen kiemelték, az „autobahn”-hoz hangolt, ami nem csak azt jelenti, hogy lehet vele gyorsan menni egyenesen, hanem azt is, hogy egy hirtelen kikerülés sem fogja zavarba hozni. Autópályán 130 km/óránál nem mentünk vele gyorsabban, ami természetesen nem hozta zavarba. Még nagyobb szó, hogy Dalmácia szerpentinjein is elég jókat lehetett autózni a Corsákkal.
Opel Corsa F - műszaki adatok
1.2 Start/Stop (75 LE) | 1.2 Turbo Start/Stop (100 LE) | 1.2 Turbo Start/Stop 130 LE | 1.5 D Start/Stop (102 LE) | |
Emissziós norma | Euro 6d | Euro 6d-TEMP | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1199 | 1499 | ||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 (automata/8) | automata/8 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 75 (5750) | 100 (5500) | 130 (5500) | 102 (3500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 118 (2750) | 205 (1750 | 230 (1750) | 250 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,2 | 9,9 (10,8) | 8,7 | 10,2 |
Végsebesség [km/h] | 174 | 188 | 192 | 208 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,1-4,2 | 4,2-4,3 (4,3-4,5) | 4,5-4,7 | 3,2-3,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 93-95 | 96-99 (99-102) | 103-106 | 85-88 |
Saját tömeg [kg] | 980 | 1090 (1090) | 1158 | 1090 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1550 | 1620 (1645) | 1650 | 1660 |
A háromhengeres benzinesek után nagyon kellemes meglepetés volt az AdBlue adalékos, 1,5 literes, négyhengeres dízel, ami itt csakis a 102 lóerős erőszinttel érhető el. 250 Nm nyomatékával nagyon tisztességes gép. Ha nem erőszakoljuk, nem forgatjuk agyon, akkor nagyon jól autózható, s közben könnyedén ad 5, de akár 4 l/100 km alatti kombinált fogyasztást, egyben ezer kilométer feletti hatótávot. Fogyasztás szempontjából egyébként a próbált turbós benzinesek is meglepően kedvezőek. Bár sűrű városi forgalomban ezúttal nem mentünk velük, hegyen viszont igen, s így is 5,5-5,6 l/100 km átlagokat adtak, de múlt héten a budapesti forgalomban is tudott 6,5 literes értéket mutatni a 100 lovas.
A belső égésű motoros verziók mellett most először lesz elektromos Corsa is.
Utóbbi lényegében a Peugeot 208 elektromos verziójának német kiadása: 100 kW-os motorteljesítménnyel, még a dízelénél is jelentősebb, 260 Nm nyomatékkal, alapáron 7,2, 200 ezer forintos opcióként 11 kW-os AC és mindenképp 100 kW-os DC töltéssel, 330 kilométeres hatótávval. Már utóbbi is rendelhető (minden kedvezménnyel együtt 8,25 millió forinttól), de vezethető autó csak jövőre lesz belőle.Ahogyan az piacunkon megszokott, a listaárak mellett nagyjából állandónak vehető kedvezményes árak is említhetők. Új Corsához legolcsóbban 3,99 millió forinttól juthatunk, de teljesen alapverzió csak a bázismotorral kapható, ha turbós benzinest szeretnénk, legalább 4,62 millió forintot kell elköltenünk. A turbósokhoz alap Edition ellátmány már légkondicionálós, felette még Elegance és sportos, az első Corsa GSi által ihletett, egyedi lökhárítós GS Line felszereltség is kérhető (az összes turbós motorhoz, a dízelhez is).
Opel Corsa F - listaárak
Corsa | Edition | GS Line | Elegance | |
1.2 Start/Stop 75 LE | 4 290 000 | 4 490 000 | - | 5 080 000 |
1.2 Turbo Start/Stop 100 LE | - | 4 920 000 | 5 620 000 | 5 510 000 |
1.2 Turbo Start/Stop 100 LE automata | - | 5 620 000 | 6 320 000 | 6 210 000 |
1.2 Turbo Start/Stop 130 LE automata | - | - | 6 740 000 | 6 630 000 |
1.5 D Start/Stop 100 LE | - | 5 440 000 | 6 140 000 | 6 030 000 |
Táblafelismerőt, gyalogosfelismerős városi koccanásgátlót, sávtartót és sebességkorlátozót az összes új Corsa alapáron kap, opcióként sok más mellett parkolóasszisztens és távolságtartós tempomat, kormánykeréfűtés, valamint masszázsfunciós komfortülés is elérhető. Utóbbit és az alapárasat, valamint a GS Line sportülését is próbálva elárulom: utóbbié a legjobb, legalábbis az én preferencia-rendszeremben. A komfortülés amúgy a masszázson túl bőr kárpittal és a sofőrnél elektromos állítással együtt kérhető. A középkonzoli érintőkijelző 7 és 10 colos is lehet, a gyári navigáció az opciós digitális műszerblokkba is kitehető, a telefonról tükrözött azonban csak középről követhető.
Ismétlés, de akármennyire is megdöbbentő, ma egy Corsa digitális műszerblokkal, LED mátrix fényszóróval, távolságtartós tempomattal is felszerelhető, sávtartót és táblafelismerőt már alapáron ad. Kompaktosan, illetve már-már annál is komolyabb autó, ugyanakkor kisautósan könnyed. Sokkalta könnyedebb, mint bármely eddigi Corsa, s komolyságával, ellátmányával akár a prémiummárkák vevőkörének is csábító lehet. Ez jó jel azok után, hogy ez az első komoly múltú Opel, ami már PSA alapokon érkezett. Ahogyan a fotókon, vezetése közben is egyértelmű: Opel maradt, remek ülésekkel, kategóriavezető lámpákkal.
Elképesztően kicsinek tűnik az a hátsó ajtó…..nagyon furcsán néz ki!
az hagyján, de ahhoz képest hogy nőtt a kocsi, belül nem férsz el úgy mint a E-be…cserébe jó drága..