Archív a fotó, az idei évet a kínálat hiánya jellemezte, ám már a vevők száma is csökken az autók piacán
Bár a nyáron még óriási kereslet látszódott az autók piacán, s mind az új, mind a korrekt használt példányok között a vevők sorban állásával szembesülhettünk, ennek változása már szeptemberben feltűnt, ezt első ízben a Használtautó.hu statisztikájából olvashattuk ki (
lásd bővebben itt), majd a hivatalos tulajdonosváltási információk is igazolták (
erről itt írtunk bővebben).
Most nem egy hatalmas meglepetés, hogy az új autók forgalomba helyezése októberben is elmaradt a tavalyi eredménytől, hiszen augusztus kivételével minden hónapban így volt ez. Ahogyan tavaly is, idén októberben is a második legrosszabb eredményt mutatta a hazai újautó-piac, ám az idén októberi forgalomba helyezések száma a tavalyiaknál is szerényebb 9,6 százalékkal, az éves eredmény pedig 9,3 százalékos mínuszt mutat.
Az új autók piacán az Év Magyar Autója közönségíját elnyert, esztergomi gyártású Suzuki S-Cross vezeti
A használt autók importja kapcsán az év első 5 hónapja még növekedést mutatott, május óta azonban ötödik hónapja csökken a behozott autók száma is - szoros összefüggésben a forint árfolyamával. Ahogyan egyre drágább lett a külföldi autó és annak behozatala, úgy apadt el ez az "utánpótlás", ami még akkor is fiatalítást és állapotjavítást jelenthet a hazai autópark számára, ha zömében 10 éves kor feletti autók érkeznek. A behozott autók minősége kapcsán ugyanakkor kevéssé kedvező tendencia, hogy az árak emelkedésével a kereskedők és a vásárlók is egyre inkább a külföldi kínálat alsóbb szegmenseiből kénytelenek válogatni. Szeptemberben már 22, októberben 20 százalékkal kevesebb használt autó érkezett hazánkba, mint tavaly, így az év elején még hasonló arányú növekedés ellenére immár az éves import eredmény is negatívba fordult. Egyelőre 1 százalékos éves visszaesést láthatunk a használt autók regisztrációjában, ez azonban az év végére alighanem emelkedni fog.
Márkaszinten a Toyota immár hazánkban is első, slágermodellje a Corolla, amiből benzines szedánt készletről és listaár alatt is tudnak adni, ez ma szinte egyedi ajánlat
A személyautókén túl jelentős visszaesést mutat a kishaszonjárművek és az autóbuszok (tavaly nagyobb beszerzésekkel növekedett) piaca is. A haszonjármű-eladások visszaesése ugyanúgy kedvezőtlen gazdasági jel, ahogyan az rossz fényt vet a hazai tendenciára, hogy az EU autópiaca nem csak augusztusban, szeptemberben is növekedést mutatott, de Németországban például az október is, míg hazánkban csak a lejtő látható.
A személyautóknál az idei évben továbbra is a világszintű eladásokat vezető Toyota az első hazánkban is, a modellek között ugyanakkor az esztergomi gyártású Suzukik a dominánsak, az idei évben az Év Magyar Autója közönségdíját elnyert új S-Cross az eladásoknál is az élre került, a Toyota pedig az egyetlen gyártó, amely 3 modelljével, a tavalyi Év Autója díjas Yaris kisautóval és a világ legnépszerűbb szabadidő-autójának számít RAV4-gyel is szerepel a hazai top10-ben. A használt autók behozatalában márkaszinten is első a Volkswagen, míg a dobogót szoros versenyben a Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus trió adja.
Recept,megoldás,:Átlag polgárok ,kiemelt keresete-bérezése….Így felpörög a piac…EU-s ország,EU-s kereset…