Egyre kevesebb az új autó Európában, mutatjuk a számokat!
Márciusban is csökkent az újautó-piac az EU-ban a chiphiány és a háború miatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyenesen Brüsszelből érkeztek az ACEA, avagy az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének számai az uniós forgalomba helyezésekről. Mint kiderült, tovább csökkent az új autók piaca a beszállítói láncok fennakadásai miatt.
az egy évvel ezelőtti adathoz képest az EU-ban 20,5 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba márciusban.
A négy kulcsfontosságú piacot külön vizsgálva is hasonló a helyzet: Németországban 17,5 százalékkal, Franciaországban 19,5 százalékkal, Olaszországban 29,7 százalékkal, Spanyolországban pedig 30,2 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint tavaly márciusban. Ezzel egyértelművé vált, hogy az első negyedév összesített adatai is visszaesést mutatnak: a regisztrált új autók száma 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, így már csak 2,245 millió új négykerekűt helyeztek forgalomba az első negyedévben. Mind a négy nagy uniós piacon csökkenést láthatunk, ami Németországban 4,6 százalékos, Spanyolországban 11,6 százalékos, Franciaországban 17,3 százalékos, Olaszországban pedig 24,4 százalékos a tavalyi első negyedévhez képest. Magyarországon is jelen vannak a beszállítói problémák, ám a legnépszerűbb modelleket az átlagosnál kevésbé érintik, így márciusban 11,1 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, ami "csak" 10,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 12,4 ezernél. Az első negyedév összesített eredménye is az átlagnál kisebb csökkenést mutat hazánkban: 28,7 ezer a regisztrált új autók száma, ami 10,9 százalékkal kevesebb a 2021 első negyedévi 32,2 ezernél.
Legalább több Suzukit adnak majd el nyugaton.
Ahogy láttam, a Tour de Alpson is a Suzuki az egyik szponzor, Vitarákkal.