Amerika legnépszerűbb autójának elektromosításával nem lehet mellélőni, gondolták a Fordnál. Pedig sikerült, a tervezett mennyiségre sincs igény, csökkenteni kellett a gyártást
Nem állnak fényes jövő előtt az elektromos autók Amerikában, ha a Gallup által mért tendenciák így folytatódnak. A közvéleménykutató intézet felmérése szerint jelenleg még nő az elektromos autók aránya, ám ezzel egyidejűleg azoké is, akik elutasítóak az új hajtásmóddal szemben. A kutatás nem téri ki rá, de érdekes lenne azt is vizsgálni, hogy a személyes tapasztalat vagy a negatív hírek növelik az ellenállást.
Nem fogja elárasztani az utakat a Cadillac új csúcsmodellje, a Celestiq. Az árát még a hivatalos honlapon sem árulják el, de nagyjából 170-200 millió forint körül mozog
Az amerikai villanyautó-tulajdonosok köre jócskán bővült egy éve alatt, tavaly márciusban még csak 4% volt az arányuk, ez idén tavaszra 7%-ra kúszott. Ez a kutatás egyetlen pontja, ami örömmel töltheti el a gyártókat és a zöldítést sürgető szövetségi kormányt. A villanyautók kilátásai jócskán romlottak, míg tavaly a megkérdezettek 12%-a vélte úgy, hogy nagy valószínűséggel a következő autója elektromos lesz, addig idén csak 9% gondolta így. A kevésbé elkötelezett csoport 43%-ra rúgott 2023-ban, idén már csak 35%-uk vélekedett úgy, hogy talán vásárol zéró emissziós járművet. Ezzel szemben 48% nem tervez villanyautót vásárolni, ami 7%-os növekedést jelent.
Tavalyhoz képest többen amerikainak van villanyautója, de kevesebben vágynak rá
A válaszok nagyban függtek a megkérdezettek korától, anyagi helyzetétől és politikai beállítottságától. A 18-29 közötti korosztály birtokolja a legtöbb villanyautót (10%), ennek aránya 65 év felett már csak 3%. A legfiatalabbak 35%-a utasítja el az elektromos járműveket, a legidősebb csoport 63%-a nem kíván ilyen autót vásárolni. Nem meglepő módon azok tulajdonolják a legtöbb kipufogómentes modellt, akik évente 100 000 dollárnál (36 millió forintnál) jobban keresnek. Arányuk 14%, a nagy valószínűséggel vásárlók (11%) és a talán vásárlók (34%) aránya is itt a legnagyobb, az elutasítottság pedig a legkisebb (41%). Az évi 40 000 dollárnál (14 millió forintnál) rosszabbul keresők 2%-ának van a nevén ilyen jármű, 61%-uk pedig nem is vágyik rá.
Nem az elképzelt ütemben nő a kereslet, a gyártók sokkal óvatosabbak a teljes elektromosítás kérdésében
A demokrata szavazók 9%-ának van villanyautója és 61% többé-kevésbé érdekelt a vásárlásban, 27% kerüli ezeket a modelleket. A párt nélküli és republikánus autótulajdonosok 6%-ának van ilyen járműve, a független szavazók 47, jobboldaliak 69%-a nem érdekelt a birtoklásban. Összességében úgy tűnik, hogy a kezdeti gyors felfutás kifulladni látszik, ami rossz hír a gyártóknak, mert ők kapacitásaikat és modellpalettájukat az egyre növekvő igények kielégítése szerint tervezték, ezzel ellentétben most a mérsékelt növekedési szakasznak van nagyobb esélye.