Egyre kevésbé, de még mindig nő az autópiac

Hét hónap alatt közel 80 ezer új autó fogyott itthon - ezekből a legtöbb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavalyinál szerényebb és egyre enyhébb mértékben bővül a hazai újautó-piac. Továbbra is slágermodell a Suzuki Vitara, mutatjuk a többi kedvelt modellt is.


Minap írtunk arról, hogy jobban nő az új autók piaca, mint a 2012 óta ugrásszerűen nőtt használtautó-import. Pedig az újautó-piac növekedése is lassul. Míg tavaly csaknem negyedével nőtt, az idei első félévben már csupán 19,2 százalékkal, az első hét hónap eredménye pedig további fél százalékkal kisebb többletet mutat. Továbbra is húzóágazat a járműpiacon a személyautóké, bár százalékos arányban most még a buszoké vezet, de szerényebb példányszáma miatt jelentősebb bővülése hamar elveszhet.
Hirdetés
2017. VII. (db) 2016. VII. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 9336 8064 15,8
Kishaszonjármű 1399 1589 -12,0
Nagyhaszonjármű 448 344 30,2
Busz 25 15 66,7
Motorkerékpár 286 222 28,8
Összesen 11 494 10 234 12,3

Bár a piacbővülés lassul, továbbra is úgy tűnik, hogy csupán a személyautóknál is meglesz év végére a több mint 100 ezer példányos eladás, a teljes gépjárműpiac pedig akár a 150 ezres példányszámot is elérheti. Éves szinten egyedül az elmúlt években a növekedési hitelprogram által pörgetett kishaszonjármű szegmens mutat visszaesést.
2017. I-VII. (db) 2016. I-VII. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 64 138 54 037 18,7
Kishaszonjármű 10 265 11 713 -12,4
Nagyhaszonjármű 3228 2974 8,5
Busz 308 240 28,3
Motorkerékpár 1649 1591 3,6
Összesen 79 588 70 555 12,8

A legnépszerűbb márkák sorrendje sem július kapcsán, sem éves szinten nem hoz újdonságot. A modellekében júliusban a Ford Focus visszaesése említhető, ez persze bármin múlhatott, talán csak az okmányirodáknál akadtak el a Fordok, a márka a haszonjármű-személyautó összevetésben továbbra is piacvezető. A modellek körében apró érdekesség, hogy júliusban épp annyi Opel Astra, mint Suzuki SX4 S-Cross kapott rendszámot, Vitarából pedig előbbiek bő kétszerese.
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2017. július
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 1343 1. Suzuki Vitara 742
2. Opel 882 2. Skoda Octavia 433
3. Skoda 788 3. Opel Astra 329
4. Ford 764 4. Suzuki SX4 S-Cross 329
5. Toyota 658 5. Dacia Duster 312
6. Dacia 635 6. Ford Focus 227
7. Volkswagen 625 7. Ford Kuga 216
8. Hyundai 408 8. Fiat 500 213
9. Kia 399 9. Volkswagen Passat 171
10. Renault 355 10. Hyundai Tucson 167

Az éves listán egy helyet előbbre lépett a Volkswagen Passat. A márkák között rendíthetetlenül a csúcson a Suzuki, második helyen a Ford. Ha pedig a haszonjárművekkel együtt nézzük, megszokottan a Ford az első. A sokáig piacvezető Opel harmadik helyét is erősen támadja a Skoda, de konszernszinten természetesen a Volkswagené az elsőség, a Suzukié úgy is a második hely, harmadikra pedig befut a Renault-Dacia, inkább utóbbi márkával és leginkább a korosan is népszerű Duster SUV-val. Hiszen szegmenseket tekintve ma már a SUV/crossover a nyerő, az eladások harmadát e kategória adja.
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2017. január-július
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 8163 1. Suzuki Vitara 4697
2. Ford 6386 2. Skoda Octavia 3059
3. Opel 5673 3. Dacia Duster 2148
4. Skoda 5564 4. Ford Focus 1817
5. Toyota 4561 5. Suzuki SX4 S-Cross 1714
6. Volkswagen 4362 6. Opel Astra 1570
7. Dacia 4165 7. Ford Kuga 1302
8. Renault 2851 8. Volkswagen Passat 1167
9. Kia 2583 9. Nissan Qashqai 1161
10. Nissan 2445 10. Fiat 500 1128
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Egyre kevésbé, de még mindig nő az autópiac

  • 2017.10.27. at 15:58
    Permalink

    Hát Te nagyon nem vagy tisztában a dolgokkal. Én konkrétan Renault-Dacia-Nissan- Toyota szalonban dolgozom. Szóval Renault: Capture, Kadjar erről azért gondolom már hallottál, fogy is belőlük, főleg a Capture-ból. Toyota: A SUV modelleket meg sem említed. CH-R, RAV4 naponta vannak mindkét típusból átadások. És ez csak egy autószalon.

  • 2017.10.27. at 15:58
    Permalink

    Nézem ezeket a táblázatokat és azon töprengek, mennyire hitelesek? Pl. a Renault eladásai. Személyautók (!!!) tekintetében júliusban 355 darabot adtak el, de a típus szerinti listán nem szerepel egy modelljük sem, márpedig ott a tizedik helyezett a Hyundai Tucson 167 darabbal. Ugyanez a helyzet a január-júliusi listával is, csak ott még jobb helyezést ért el a Renault mint márka. Könyörgöm, ha a Clio-ból nem sikerült még 167-et sem eladni júliusban, akkor melyik modelljeik segítették őket a 355 darabos összes eladáshoz a személy autók terén? Persze több személyautójuk is van, de egyéni tapasztalatom, hogy elsősorban a Clio és a Megane fogy, hiszen ezekből látok új autókat az utakon. A Nagy modellek csak mutatóban, a pici Twingo még annál is kevesebb. De nem csak a Renault érdekes, a Toyota még annál is meglepőbb, mármint a számok alapján. Kétszer annyi autót adott el júliusban, mint a Renault. Nincs is nagy személyautó választékuk. Konkrétan, Yaris, Auris, Corolla, Avensis, Verso, új kis terepjáró, ami talán népszerű lehet, csak éppen még így sem fogyott belőle 167 darab. Van még a GT86 (ugyan már! mennyit vesznek?), meg terepjáró. Hogy jött össze a 658 darabos eladás? Vettek 150 Corollát, 145 Aurist 140 Yarist, 130 Avensist, 50 Versot, 40 GT 86-ot meg LandCruisert? Ja, a Rriust kifelejtettem! Jó akkor vegyünk le minden egyes darabból 20-at és akkor 120 Priust is vettek? Érdekes!

Vélemény, hozzászólás?