Egymillió hibridet hív vissza a Toyota
Újabb visszahívás a Toyotától, Prius és C-HR az érintett modellek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Negatívnak tűnhet, hogy a Toyota évről-évre újabb visszahívásokat jelent be, mégis pozitív, hogy minden lehetséges hibaforrást kiiktatnak, most Priusokat és C-HR-eket kell átvizsgálni.
Visszahívási akciót hirdetett ismét a Toyota, ám most nem a Takata légzsákok miatt, egészen új hibát fedeztek fel. A globális visszahívásban állítólag 1,03 millió autó érintett, 2015 és 2018 között gyártott Prius, Prius plug-in és C-HR modellek. A népszerű hibridek kábelkötegén találtak egy kritikus pontot, ahol kosz kerülhet a kábelre, így a jármű mozgásából adódó rezgések felsérthetik annak szigetelését. Ennek eredményeként előfordulhat zárlat, mely saját bevallásuk szerint kisebb tüzet is okozhat.
Hogy ennek következtében bárki szenvedett-e sérülést, esetleg emiatt nagyobb balesetet, amiben életét vesztette volna, még a Toyota sem árulta el. A hibát azonban mindenképp kijavítják, amennyiben szükséges. A visszahívott autók közel fele Japán piacon fut, 200 000 Amerikában, 720 00 Kanadában a maradék pedig Európában. Az érintett autók tulajdonosai vélhetően fognak kapni értesítést márkaszervizüktől, az autót átvizsgálják, ha már megkopott a kábelköteg, kicserélik és pótolják a szigetelést az érintett helyen, ha még nincs sérülés a kábelen, akkor csak az utóbbit végzik el.
Előbb-utóbb várható volt valami ilyesmi, aránylag új a technológia, kevés eladott autó volt idáig, mostanában szaporodnak el a hibridek. De legalább nem sumákolnak, kijavítják a hibát.
Én a 12 millió autót nem mondanám kevésnek, és annyira nem is új.
Kíváncsi lennék hány autónál dörzsölte ki a szigetelést a kosz 🙂 Gondolom betekerik szigszalaggal 🙂
Az alja amúgy nagyon le van burkolva a légellenállás miatt, a motortér tisztább, mint az alulról nem burkolt autónál.
Nem kevés, nem is állítottam ilyet. Újnak sem új, csak aránylag… Ami viszont tény, hogy eddig nem volt sok, most kezdenek elterjedni. Így értettem. Benne van a pakliban, hogy történik ilyesmi és sosem kellemes.
A bejegyzett Toyota Hybrid Synergy Drive Kb egyidős a Common Rail rendszerrel. Amúgy Ferdinand Porsche egyik első munkája egy hibrid hajtáslánc volt, a Lohner Mixte 1900ból (A Porsche család salzburgi múzeumában élőben is megtekinthető http://egzostive.com/porsche-fahrtraum-2017/ ) ), a Toyota csoport számtalan célra fejlesztett (pl sportos a GS-ben, nagy tömegű a RX vagy a hatékonyságra kihegyezett Prius).
Nekem kifejezetten szimpatikus hogy utána járnak a dolognak. El is sunnyoghatnák, mivel túl vannak a gariidőn (bár mintha a HSDre hosszabb lenne a garancia).
Vannak cégek amelyek tojnának rá.