Egymilliárd dolláros beruházás a török Fiatokért
Törökországból jön majd a Fiat Bravo utódja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Koros kompakt autóit cserélné hamarosan a Fiat, teljesen új és török gyártású, megfizethető modelleket terveznek az olaszok.
Már idén júliusban befejezte a 2007-ben érkezett Bravo európai gyártását a Fiat, így az öreg kontinensen már nem is kínálja azt - Dél-Amerika piacán brazil gyártással maradt. Az utódra azonban még várnunk kell, a Fiat és a török Tofas most jelentette be, hogy egymilliárd dolláros beruházással bővítik közösen a Tofas törökországi, jelenleg a Lineát és a Doblót, valamint a Fiorinót és személykivitelét a Qubót, valamint azok emblémacserés változatait, az Opel Combót, a Citroën Némót és a Peugeot Bippert gyártó üzemét.
A bővítés által 2016-tól három új modell, egy kompakt ötajtós - a Bravo utódja, egy hasonló méretű szedán - az új Linea és a Fiat kínálatából 2008, azaz a Stilo MultiWagon kifutása óta hiányzó kombi készülhet majd. Az új trió évi 700 000 példányban gördülhet majd le a gyártósorról.
Az újdonságok alapjait a Fiat-Chrysler közös, elsőként a Fiat 500L esetén alkalmazott, de a Jeep Renagade és a Fiat 500X esetén is bevetett legkisebb, de természetesen viszonylag moduláris padlólemeze adja majd - az összkerékhajtás lehetőségével.
A török gyártásra érthető okokból került a választás: olcsóbb a munkaerő, mint Olaszországban, ideális az elhelyezkedés Európa és Ázsia között, valamint a helyi piac felvevőképessége sem szerény. Minden adott ahhoz, hogy ott olcsó autót gyártva növelni tudja a mostanság nem rózsás eladási számait a Fiat.
Korszerütlen,:Ajánlott motor
A kínálat a kissé elavult, 1,4-es, mindössze nyolcszelepes benzinessel indul, mely csak városban kínál elegendő dinamikát. A 90 lóerős 1,3-as Multijet dízelnek óriási a turbólyuka, 2000-es fordulat alatt alig húz. A legdinamikusabb a 120 lóerős T-Jet turbómotorral, de ez sokat fogyaszt, városban 9-10 litert. Nem véletlenül a legdrágább az 1,6-os, 105 lóerős dízel: ez egyszerre dinamikus és takarékos.-autónavigátor.hu
Egyébként pedig a FIAT nem tudom mitől akar sikeres lenni.. Van egy rakat ötszázasuk, de minek, mert egyik undorítóbb mint a másik. Meg van egy 9 éves puntójuk.. Ez is érthetetlen..
Hát ezt én sem értem, hogy nem lett ez az autó sikeres. Értem én hogy válság volt, de a swiftek/sx4-ek ezután is fogytak, ez meg nem. Bár édesapám is 2009-ben vett egy új SX4-et hiába mondtam neki, hogy nézzen be egy FIAT márkakereskedésbe, ő csak 3 Suzuki márkakereskedésbe ment be és azután választott…
Előtte 1-2 hónappal egy barátom vett egy Grande Puntot párszázezerrel olcsóbban hasonló felszereltséggel.
Es majd egyszer megerjuk azt mikor Europa nyugati felen a fejesek osszeulnek es majd ilyenek fognak elhangzani:
A marketinges reszt szuper szamitogepekre csereltuk a gyarainkat kitelepitettuk azon fojlodo orszagokba ahol
a legkevesebb a ber es nincs joguk az alkalmazottaknak.Es 10ember helyett 1dolgozik.
A fejlesztest is szamitogepek vegzik a logisztikat is.
Es nem ertjuk mi a gond nyugat europaban a gepek nem adjak meg a valaszt.
Miert nem vasarol senki sem nincs kereslet semmire sem…
Nálunk már egy ideje nem mennek a lépcsőshátú kisautók. Hiába nagy a csomagtartó, ha nem variálható, és ugyanez igaz az utastérre is. Nem beszélve arról, hogy az a réteg, aki az ilyen fejlődő piacokra tervezett autókra bukott, többnyire 10 éves svájci frank alapú hitelre vette az autóját, a Linea pedig nem sokkal a válság kirobbanása előtt került piacra.
6 évesnél újabb Honda City-t vagy Renault Thaliát sem nagyon látni az utcán…
Mondja már meg nekem valaki, aki ért az ilyesmihez, hogy ez a Fiat Linea miért nem lett nálunk nagyobb siker? Szerintem (bár mondom az autót nem ismerem) családi autónak tökéletes: nagy csomagtartó, tágas utastér, viszonylag egyszerű technika (különösen a szívó benzines)arról nem is beszélve, hogy szerintem szépek a vonalai és az ára sem volt elszállva. Akkor miért nem durrant nagyobbat?