Tavaly elsőként hozta a car2x kommunikációs rendszert a Volkswagen Golf, csak egyelőre nincs nagyon kivel/mivel "kommunikálnia". A japánok azonban közösen fejlesztik rendszerüket
Akármerre nézünk, egyre inkább úgy tűnik, hogy az autózás az úgynevezett CASE (connected, autonomous/automated, shared, electric – vagyis rendszerbe kapcsolt, önvezető/automata, megosztott, elektromos) mozaikszó által jelzett irányokba halad. Ehhez pedig mind-mind adatok kellenek. Azt pedig már régóta tudjuk, hogy az autózás is úgy működnek jól, ha résztvevői, jelen esetben az egyre inkább önmagukat vezető autók is kommunikálnak, minél többet és minél pontosabban kommunikálnak egymással. A Daihatsu, a Mazda, a Subaru, a Suzuki és a Toyota a mai napon arról állapodott meg, hogy a következő generációs járművek kommunikációját biztosító eszközök technikai specifikációit közösen fejlesztik tovább azért, hogy támogassák a járműveket összekötő rendszerek közös használatát. Teszik ezt azért, hogy a kapcsolódó szolgáltatások vonzóvá váljanak és értéket képviseljenek a társadalom számára, illetve, hogy egységesíteni lehessen ezeket a rendszereket a biztonságosabb, kényelmesebb és minél korábbi felhasználás érdekében.
A Suzuki, a Subaru, a Daihatsu és a Mazda, miközben a saját technológiáikat építik be a Toyota által létrehozott alapvető járműkommunikációs rendszerekbe, együtt fognak dolgozni olyan megoldásokon a következő generációs járművek számára, amelyek ugyanazt a technikai specifikációt használják a jármű és a hálózat közötti, valamint a jármű-központ kommunikációban. Ennek eredményeként stabilizálódik a kommunikáció minősége, a vásárlóknak kellemesebb szolgáltatásban lehet részük, gyorsabb lesz a kapcsolódás, kevesebb az akadály, egyszerűbb a működés, könnyebb a frissítés az új verziókra, a résztvevő cégek számára pedig összességében olcsóbb lesz a fejlesztés. Mint azt a Mazda közleménye írja, a már most a közös munka iránt elkötelezett 5 cég a jövőben mérlegelni fogja a hasonlóan gondolkodó vállalatok csatlakozását a megállapodáshoz, és folytatja a munkát hogy olyan szolgáltatásokat hozzon létre, melyek gazdagítják a társadalmat és szociális problémákat oldanak meg. Utóbbi talán utópisztikusan hangzik, de voltaképp a dugók csökkentése bizony egy társadalmi probléma megoldása, egyben fölös pénzköltés és emisszió megspórolása, amiből valóban az egész emberiség profitálhat.