A Volkswagen által elsőként sorozatgyártásban és alapáras felszereltségként kínált Car-to-X forradalmasíthatja a közlekedést
Különleges díjat szavazott meg az Euro NCAP a Volkswagen számára, hasonló technológiai területen legalább hat éve nem ismertek el ilyen magasan új fejlesztést, mint most a Car-to-X szolgáltatást. A Volkswagen által elsőként sorozatgyártásban kínált, és alapáras felszereltségként adott, autók és tereptárgyak közötti kommunikáció megváltoztathatja a közlekedést, főként a biztonság területén hozhat jelentős változásokat és segítheti hozzá az autóipart a biztosabb önvezetés felé.
A Car-to-X rendszer egy kommunikációs modul, mely először a 8-as Golfban mutatkozik be sorozatgyártásban, később pedig európai sztenderd lesz, vagyis minden új autóba belekerülhet. Képes információt továbbítani a közelben lévő autók számára, melyek szintén Car-to-X modullal felszereltek. A rendszer egyelőre 800 méteres körzetben tud vészjelzést és konkrét információkat küldeni, figyelmeztethet akadályra, forgalmi szituáció változására, balesetveszélyre, balesetre, torlódásra és egyéb forgalmi helyzetekre is. A figyelmeztetés első körben csak üzenetként jelenik meg a fogadó autó kijelzőjén, majd vészjelzésként, végül képes aktiválni a vészfék-asszisztenst, a kormányzásasszisztenst és az övfeszítőket is, ha szükséges. A Car-to-X nem csak autók között fog működni, a tereptárgyakon is fognak elhelyezni átjátszó antennákat, így a 800 méteres hatósugár már több kilométeresre is nőhet. Az okos és önvezető közlekedés biztonságossá tételének feltétele a járművek közti kommunikáció, így ezzel, mellyel a város is okosítható, jelentősen közelebb kerülhet az autóipar a biztonságos és pontos megoldáshoz.
Első körben az autók közti kommunikációt, majd a tereptárgyak és az autók közti kommunikációt is lehetővé fogja tenni