Egymással beszélgető Toyoták a láthatáron
Gyorsítaná a Toyota a V2V technológia fejlesztését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felpörgetné a Toyota az egymással kommunikáló autók fejlesztését. Az USA-ban már a következő évtized közepére szeretnék elterjeszteni a technológiát.
Emberéleteket menthet, ha az autók képessé válnak egymással, illetve az infrastruktúrával kommunikálni. Ebben az irányban már régóta folynak kutatások, hiszen az önvezető autók elterjedéséhez nélkülözhetetlen a V2V (Vehicle-to-Vehicle) és a V2I (Vehicle-to-Infrastructure) kommunikáció. De miért kellene az önvezető autók elterjedésére várni? A Toyotában is felmerült ez a kérdés, hiszen az egymással kommunikáló autókkal már akkor is rengeteg baleset elkerülhető, ha az ember kezében van a kormánykerék.
A Toyota és a Lexus már a 2020-as évek elején szeretne ilyen technikával felszerelt autókat piacra dobni az USA területén. A rövid távú kommunikáció (Dedicated Short-Range Communications - DSRC) révén az járművek megoszthatják egymással a helyzetüket és a sebességüket, illetve ezeket az információkat a környező infrastruktúrával is, márpedig ezeknek az adatoknak a tudtával elkerülhetőek többek között az ütközések és a gyalogosgázolások. Sőt, lényegében szinte minden veszélyforrásra, például felfagyott utakra vagy épp az útvonalon történt balesetre már akkor figyelmeztetheti a jármű a vezetőjét, amikor azok még nem láthatóak.
A japán gyártó a saját DSRC rendszere 7 csatornát fog használni az 5,9 GHz frekvenciatartományban, amelyet az intelligens közlekedési rendszerek számára tartanak fent. Ez egyben lehetővé teszi, hogy kikerüljék a mobil adatforgalmi díjak fizetését, illetve ezáltal képesek lesznek más autógyártók termékeivel is kommunikálni. Tehát nem csak két Toyota kommunikálhat egymással, hanem minden autó, amelyiket képessé teszi erre a gyártója. A General Motors például már beszerelte a Cadillac CTS-be, így 2017-ben ez a típus lett az első kereskedelmi forgalomban is kapható jármű, amelyben DSRC rendszer működik.
Az első DSRC rendszerrel felszerelt Toyoták és Lexusok a vállalat tervei szerint 2021-ben érkezhetnek a szalonokba, majd az évtized közepére már szinte a teljes modellpalettán szeretnék meghonosítani. A Toyota észak-amerikai leányvállalatának vezérigazgatója, Jim Lentz szerint ez nem egy valóságtól nagyon elrugaszkodott terv. Példaként említette az automatikus vészfék elterjedését. Három évvel azután, hogy az első Toyota megkapta ezt a biztonsági felszerelést az USA-ban, már az újonnan eladott autóik 92 százalékába beszerelik a biztonságot növelő technikát. Tehát, várhatóan az egymással kommunikáló járműveket is gyorsan megkedvelik a vásárlók.
Hülyeség az egész. Új korától számítva 3éven belül elba..ódik aztán ennyi volt… Annyi felesleges baromságot kitalálnak,hogy hihetetlen!
M2M kommunikációs rendszer 2012 óta terjed az európai prémiumgyártók között ( http://autossagok.blog.hu/2015/05/06/connected_car_autos_forralom_mar_a_spajzban ).
A Toyota sok újdonságot nem villantott, legfeljebb az 5G lesz több.