Mindekét modell két tonna és 600 lóerő feletti, mind a nyolc kerék hajtott
A sportos villanyautó a legtöbb esetben oximoron, attól még hogy valami több száz lóerős, nem lesz egyúttal sportos is. A hatalmas tömeg, az ügyetlen kanyarvétel és a sportosságot a csírájában elfojtó szintetikus kezelhetőség nem éppen az élvezet forrása, de azért akad néhány kivétel. A Hyundai valóban komolyan vette az Ioniq 5 csúcsmodelljét, jelenleg ez a piac egyik legtöbb élményt nyújtó elektromos autója. Ennek viszont az az ára, hogy lépten-nyomon bizonyítania kell a vélt vagy valós konkurencia ellen.
Ízléses kiegészítők, kék fényezés és óriás felnik a legerősebb Ioniq 5 ismertetőjegyei
Az RS Audik már több évtizede készülnek, nem kell senkinek magyarázni a két betű jelentőségét. Teljesítményben az RS7 áll közel az Ioniq 5 N-hez, ezért adta magát a megmérettetés. Az Audi alá természetesen bepakolták a Quattro hajtást, előre pedig a négyliteres V8-as TFSi blokkot. Az RS7 630 lóerős, 850 Nm nyomatékot állít elő, a tömeg 2065 kiló. A Hyundai 650 lovas, a nyomaték szerényebb (770 Nm), ráadásul nehezebb is közel 200 kilóval. Vajon képes megszorongatni az Audit?
“Az N részleg modelljei nem hagynak kétséget afelől, hogy értik a dolgukat a koreaiak, az RS csapata viszont régebb óta űzi az ipart…”
A Lancia is régebb óta űzi az ipart, mint a Tesla. Mire ment vele?