Ismét egy Hyundai a Type R ellenfele
A Hondát korábban már az i30 N-nel is összeeresztették, akkor a Type R jött ki jobban a kakaskodásból. Ezúttal is egy Hyundai, de az Elantra N volt az ellenfél. Hasonlóan az i30-hoz, a számok alapján itt is a japán hot hatch volt az esélyesebb. Mindkét autóban egy négyhengeres, 2 literes erőforrás dolgozik, ám a Honda esetében ez 306 lóerőt jelent, míg a Hyundai 276 lóerővel büszkélkedhet. Fontos különbség azonban, hogy a videóban szereplő Elantra egy 8 sebességes, duplakuplungos megoldással szerelt autó, míg a Type R-ből kizárólag 6 sebességes, kézi váltós változat érhető el.
Papíron erősebb a Civic, 306 lóerővel bír az Elantra 276 lóerejével szemben
Miután mindkét autónál felcsavartak mindent, az első fordulóban álló helyzetből nézte meg a Sam CarLegion csatorna, hogy melyik autó mire képes. Az első kör nem igazán sikerült reprezentatívan, ugyanis az Elantrában ülő sofőr csak jóval a Civic után indult el, így a Honda gyalogtempóban is hamarabb ért volna a célba. A második fordulóban már a tulajdonosa ült be az Elantrába, így a verseny is kiéleződött. Szinte egyszerre rugaszkodott el mindkét autó, de hamar kijött a duplakuplungos rendszer előnye, így itt már a Hyundai diadalmaskodott. Az utolsó két fordulóban 50 és 100 km/h alaptempóról gyorsították az autókat, mindkétszer ugyanazt a végeredményt produkálva; a Civic Type R tetemes előnnyel nyert az Elantra N előtt.
Bár a Honda már a Civic új generációjával döntögeti a pályarekordokat, de okulva az alábbi felvételből, kár lenne temetni a most leköszönő generációt.
Az Elantra N hozzá értő kezekben képes felvenni a versenyt a Civic Type R-rel