Egyliteres háromhengerest kapott a Skoda Octavia
Van lejjebb: az 1.2 TSI-nél is kisebb motort kap a Skoda Octavia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több gyártónál megkapta már a kompakt kategória az 1,0 literes turbós alapmotorokat, most a Skoda is beáll a sorba az 1.0 TSI-vel.
Nincs menekvés. Egyre kevesebb hengerrel és köbcentivel bíró motorok kerülnek a méretesebb autókba is. A kisautó szegmensben még elfogadható egy háromhengeres 1,0 literes, de a középkategóriában (akár annak alsó szegmensében) már kissé túlzásnak, pontosabban átlagon alulinak érződik. Az Octavia új motorja mérete ellenére 115 lóerőt és 200 Nm forgatónyomatékot teljesít, mellyel 10 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás teljesíthető.
Maradok a V8 nál. Röhej fűnyíró!! 90-es tempónál biztos szuper. Mert gondolom odavan beállítva a motor optimálisan.
De ha meghajtjuk fog ez még olyan szennyező anyagokat kibocsátani amit még most nem is ismerünk.
Ismerjük de még elfogadjuk.
Egyetértek, nyilván nem mennek el annyit, mint a szívóbenzinesek, de nem is kell 5 év után kidobni. Az említett literes Ecoboost-ról sem hallani súlyos negatívumokat, eddig úgy néz ki, nem lett rossz motor.
Persze a VW képes elrontani ezt is, de attól még nem maga az elképzelés a hibás.
Ez valami motorbicikli hajtómű? Annak nem is kell 1500 kilós kasztnit húznia. De nem is szoktak mocikkal elmenni 150-200 ezer kilométereket, én úgy tudom.
De majd az idő eldönti ezeket a dolgokat.
Nekem 698ccm van és 120 lóerő, 11 éves, kösz jól van 😉
Borzalmas ez az ajvékolás, a Ford már kb 5 éve gyártja az ugyanígy 1 literes motorját 125 lóerővel és a Mondeót is kellemesen elmozgatja. Hol itt a gond?
Rakjanak az autókba 8000 cm3 80 lóerős motorokat mint 1916-ban? Ne viccelődjünk már.
Ezt hívják evoluciónak. Manapság simán hozható már a 180lóerő/liter teljesítmény is.
Én nem gondolom hogy hamarabb meghal mint egy 1,2-es TSI mivel az is turbo és VW motor.
Nemrég ezt a literest húzták fel a gyáriak 270-280 Le körülire így lehet jól tervezni túlbiztosítani egy konstrukciót elvileg.
Csakhogy a VW-nek nem érdeke szériaautót meghibásodási faktor nélkül gyártani.
Az biztos, hogy az élettartamnak nem használ, hogy csökkentik a méretet, és bonyolítják a konstrukciót. Ilyen háromhengeres varrógépet én sem szívesen vennék. A TSI motorok kezdenek már „beállni”, állítólag egyre kevesebb a baj velük, mondjuk éppen ideje. Az, hogy ez a háromhengeres milyen lett, pár év és kiderül 🙂
Nagy valószínűséggel lesz azzal előbb is, ha a TSI-k előéletét nézzük, de nem is ez a lényeg.
Szerintem egy ekkora autóba nem való ilyen motor, hiába hoznak ki belőle állítólag 115 lovat.
Persze jó néhány mazsola közlekedik az utakon, így van rá vevőkör bőven.
Úgy gondolom, hogy 4-5 évig, amíg a garancia le nem jár, nem lesz vele semmi különösebb probléma, hiszen az a gyárnak kerülne költségbe. Ha hamarabb eléri a km. limitet, akkor 150 e km a határa a garanciának. Az autó nem fog ezután széthullani, de az alkatrészeket ennyire tervezték, hogy biztosan kibírja. Ez persze a használat módjával nagyságrendileg változhat. Nem érdeke az gyártóknak, hogy örök életű legyen az autó, mert soha nem vennénk újakat. Természetesen ez a környezetnek sem jó, de az üzleti érdekek miatt van ez így. És sajnos igen, így megyünk a levesbe…
Azert ez igy eleg erosen hangzik. 4-5 evre terveznek egy autot? NEm kis pazarlas ez tervezes, anyagfelhasznalas de legfokeppen energiafelhasznalas teren?
Egy autot legyartani eleg sok [b]Co2[/b]-be kerul, telleg jo lesz ez nekunk??? Mert igy hoszabb-rovidebb tavon mind megyunk a levesbe a fenntarthato fejlodes oltaran?
Négy-öt évig, amíg lejár a garancia nem lesz ezzel gond, utána meg kit érdekel? Az alkatrészek is eladóak. Ez van manapság, jobb megszokni.
A balfékek vesznek Octaviát 1 literes turbóval.
holiday-kempelennek való verzió. 🙂